اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی تاکید کرد

ضرورت ثبت وقایع فوت و ولادت در مهلت قانونی

فرماندار شهرستان گرمی گفت:‌ ثبت وقایع فوت و ولادت از سوی مردم امری بسیار ضروری است و باید در انجام به موقع این امور اهتمام جدی صورت گیرد.

ضرورت ثبت وقایع فوت و ولادت در مهلت قانونی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود علایی صبح امروز در دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان گرمی، اظهار داشت: تغییر نگرش و فرهنگ‌سازی عمومی در خصوص کفن و دفن متوفیان و ثبت آن در مهلت قانونی از ضروریات فعلی شهر است.

وی با اشاره به اهمیت بسیار بالای ثبت به موقع وقایع حیاتی کار ثبت احوال را دشوار عنوان کرد و یادآور شد: برای رسیدن به آمار و ارقام دقیق نهادها و ادارات ذیربط باید با ثبت احوال همکاری کنند.

فرماندار شهرستان گرمی تصریح کرد: با توجه به وضعیت فعلی غسالخانه‌ها و آرامستان‌ها و آثار سوء اجتماعی و بهداشتی ناشی از شست‌و شوی متوفیان در منازل تغییر نگرش و فرهنگ‌سازی عمومی در خصوص کفن و دفن متوفیان ضروری است.

علایی افزود: ساماندهی غسالخانه‌ها و آرامستان‌ها از اولویت‌های کاری شهرداری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گرمی نیز بیان داشت: ما از فرماندار شهرستان گرمی به خاطر تلاش‌های بی‌نظیر در عرصه ثبت وقایع حیاتی و همکاری و تعامل با ثبت احوال قدردانی می‌کنیم و همچنین در این راستا از همکاری بیمارستان‌ها و کارکنان شبکه بهداشت و درمان نیز به دلیل همکاری با این نهاد باید قدردانی کرد.

سید رحمان ایمانی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه امسال تعداد 852 مورد ولادت، 230 مورد فوت، 871 فقره ازدواج و 89 مورد طلاق در سطح شهرستان گرمی به ثبت رسیده است.

وی از راه‌اندازی سامانه جدید ثبت تغییر نشانی و کد‌پستی در پورتال سازمان خبر داد و اظهار داشت: با استفاده از این سامانه، کدپستی جدید در پایگاه درج می‌شود و نیازی به صدور کارت شناسایی مجدد نیست.

انتهای پیام/62003/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول