اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اظهاراتی قابل توجه

نویسنده قشمی از جزئیات تولد «خدرو پسر ناخدا ابراهیم» می‌گوید

کتاب خدرو پسر ناخدا ابراهیم اثر ایرج اعتمادی که در دومین دوره کتاب سال قشم به عنوان کتاب برتر در حوزه ادبیات داستانی انتخاب شد، تولدش روندی متفاوت با سایر تالیفات را پشت سر گذاشته که در نوع خود قابل اعتناست.

نویسنده قشمی از جزئیات تولد «خدرو پسر ناخدا ابراهیم» می‌گوید

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، ایرج اعتمادی نویسنده کتاب «خدرو پسر ناخدا ابراهیم» عصر امروز در نشستی با اشاره به دومین دوره کتاب سال قشم با اشاره به مضمون کتابش گفت: درونمایه این داستان، رنج‌ها، مصائب و مشکلات مردم جزیره علی‌الخصوص دوره مدیریتی چهار سال گذشته در منطقه آزاد قشم است.

اعتمادی افزود: موضوعاتی در ارتباط با دوگانگی‌های مدیریتی، بهداشت و درمان، معضلات صیادان، بیکاری بومیان و بسیاری مشکلات دیگر که مردم قشم سال‌ها از آن رنج می‌برند، از مضامین اصلی این داستان است.

این داستان نویس با بیان اینکه سال‌هاست داستان ننوشته‌ام و در این مدت صرفاً به فعالیت‌های رسانه‌ای مشغول هستم، گفت: این داستان در امتداد کارهای خبری‌ام در رسانه‌ها اتفاق افتاد.

اعتمادی اضافه کرد: در ابتدا قصدم از طرح این مسائل، نوشتن یک گزارش خبری بود، گزارشی که می‌خواستم تمامی رنج‌ها و مصائب مردم در آن بیان شود اما هیچ یک از سبک‌های گزارش نویسی این امکان را به من نمی‌داد، این شد که ناگزیر به سراغ نوشتن داستان رفتم و یک ماه فعالیت رسانه‌ای‌ام را تعطیل کردم و این داستان که انعکاس دهنده بسیاری از رنج‌های مردم این ناحیه است را نوشتم تا بلکه مسئولان چاره‌ای بیندیشند.

وی از «تحولی که هم اینک در منطقه آزاد قشم به وجود آمده» اظهار خوشحالی کرد و بیان داشت: امیدواریم این فرصت، غنیمتی باشد برای حل مشکلات مردم به دست مدیر عامل بومی این سازمان، که برای اولین بار اتفاق افتاده است.

اعتمادی گفت: خوشبختانه با تغییرات و تحولات ایجاد شده که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد، مردم امیدی دوباره یافته‌اند.

وی حضور دکتر سایبانی قائم مقام مدیر عامل سازمان منطقه آزاد، در آیین کتاب سال قشم را از جمله فرصت‌های ایجاد شده در مدیریت فعلی سازمان دانست.

اعتمادی در ادامه از اهتمام حجت الاسلام ملانوری مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، به مقوله کتاب در جزیره قشم تقدیر کرد.

دومین دوره کتاب سال قشم در مرکز بین المللی رشد در قشم برگزار شد.

انتهای پیام/88001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول