اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش مازندران خبر داد

ساماندهی 50 هزار بی‌سواد مازندران تا پایان برنامه پنجم

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش مازندرن از ساماندهی بیش از 50 هزار بی‌سواد مازندرن تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد.

ساماندهی 50 هزار بی‌سواد مازندران تا پایان برنامه پنجم

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، نعمت بقایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک آغاز هفته سوادآموزی اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در سال گذشته 25 هزار نفر در مازندران باسواد شدند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 50 هزار بی‌سواد در مازندران داریم خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه این افراد باید تا پایان برنامه پنجم کشور باسواد شوند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آمار دقیقی از محل سکونت افراد بی‌سواد در مازندران داریم بیان داشت: به خاطر عدم اطلاع کافی از محل زندگی این افراد برای جذب این افراد در کلاس‌های نهضت سواد‌آموزی با مشکل مواجه هستیم.

این مسئول برنامه ابلاغی این سازمان در سال جاری را برگزاری کلاس برای 17 هزار نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون چهار هزار و 500 نفر زیرپوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به رتبه برتر مازندران در کشور به خاطر داشتن افراد باسواد بیان داشت: شهرهای سوادکوه، گلوگاه و رامسر در مازندران نیز در لیست باسوادترین افراد استان هستند.

بقایی رنج سنی بی‌سوادان مازندران را 30 تا 49 سال اعلام کرد و گفت: برای تشویق افراد برای سواد‌آموزی بخشی از سرانه سوادآموزی افراد را در اختیار داوطلبان سوادآموز قرار می‌دهیم.

وی سرانه سوادآموزی هر فرد در مازندران را 530 هزار تومان در دوره سوادآموزی اعلام کرد و گفت: سرانه دوره تحکیم 600 هزار تومان و 720 هزار تومان سرانه نیز برای دوره انتقال در نظر گرفته شد.

این مسئول با اعلام اینکه خدمات نهضت سوادآموزی به افراد 10 تا 49 سال تعلق می‌گیرد بیان داشت: در حال حاضر سوادآموز با سن پایین در مازندران نداریم.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش مازندران به ساماندهی آموزشیاران نهضت سوادآموزی در مازندران اشاره کرد و گفت: همه آموزشیاران عرصه سوادآموزی مازندران تا سال 91 استخدام شدند.

بقایی اضافه کرد: 960 نفر از آموزشیاران تا بهمن 91 جذب سازمان شدند.

وی در در پایان از حضور سوادآموزان مازندرانی در رتبه‌های بالای علمی خبر داد و گفت: 96 نفر از سودآموزان مازندران به مدارج بالای دانشگاهی دست یافتند و یک نفر نیز در حال حاضر به درجه استادی دانشگاهی رسید و در دانشگاه آزاد مشغول تدریس است.

انتهای پیام/86004/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول