اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق اکو ایران:

روابط تجاری ایران و قزاقستان در نقطه مثبت قرار گیرد

نایب رئیس اتاق اکو ایران با اشاره به مشترکات سلیقه‌ای مردم ایران و قزاقستان در مصرف کالا، گفت: به دلیل فراهم نبودن بستر فعالیت اقتصادی، دو کشور در نقطه مثبت روابط تجاری قرار ندارند.

روابط تجاری ایران و قزاقستان در نقطه مثبت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اصغر اصغری پیش از ظهر امروز در نشست مشترک هیئت اقتصادی و سرمایه‌گذاری جمهوری قزاقستان با مدیران دستگاه‌ها،تشکل‌ها و فعالان اقتصادی مازندران در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی مازندران، اظهار داشت: قزاقستان جزو 10 کشور عضو اکو  است.

نایب رئیس اتاق اکو ایران گفت: در سال 2012 حدود 5 میلیارد دلار صادرات به کشورهای اکو و به ویژه به کشور قزاقستان داشتیم 3 میلیارد دلار هم حجم واردات از کشورهای عضو اکو بوده است.

اصغری ادامه داد: دولت یازدهم،دولت تدبیر امید و همچنین تیم اجرایی و اقتصادی استاندار مازندران تلاش دارد بستر صادرات و اقتصاد را بر مبنای واقعیت‌ها پیگیری کند.

وی با اشاره به مشترکات سلیقه‌ای مردم ایران و قزاقستان در مصرف کالا،یادآور شد: به دلیل فراهم نبودن بستر فعالیت اقتصادی، دو کشور در نقطه مثبت روابط تجاری قرار ندارند.

نایب رئیس اتاق اکو ایران تصریح کرد: تقاضا داریم از فرصت به وجود آمده استفاده شود چرا که تولیدات تجار و بازرگانان ما دارای کیفیت و استانداردهای بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه هر جلسه و نشستی باید خروجی و دستاورد داشته باشد، گفت: تلاش شود این نشست هم همراه با تفاهم‌نامه و عقد قرارداد تجاری در زمینه کالاهای متنوع مازندران همراه باشد.

اصغری خاطر نشان کرد: اتاق اکو جمهوری اسلامی ایران نهایت حمایت و تلاش را برای برقراری تجارت بین دو کشور ایران و قزاقستان انجام می‌دهد.

انتهای پیام/86007/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول