اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران خبر داد

اعلام آمادگی 3 شهر مازندران برای ایجاد شهرک سلامت

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران از اعلام آمادگی سه شهر مازندران برای ایجاد شهرک سلامت در استان خبر داد.

اعلام آمادگی 3 شهر مازندران برای ایجاد شهرک سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، محمد کاوه عصر امروز در جمع فعالان گردشگری غرب استان مازندران که به میزبانی شهرستان نوشهر از سوی کمیسیون گردشگری و اتاق بازرگانی مازندران و با هماهنگی نمایندگی اتاق بازرگانی استان مستقر در نوشهر در هتل امیر این شهرستان برگزار شد در سخنانی بیان داشت: استان مازندران از نظر ظرفیت‌های گردشگری در جهان کم‌نظیر است که البته این ظرفیت‌ها در غرب مازندران بسیار بیشتر و پررنگ‌تر دیده می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه ایجاد شهرک گردشگری سلامت در استان مازندران ضروری است، تصریح کرد: زمین مورد نیاز به مساحت 150 هکتار هم برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در این بخش آماده است تا سرمایه‌گذاران در آن سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری استان مازندران اظهار داشت: سه شهرستان آمل، نوشهر و ساری برای ایجاد شهرک سلامت از طریق واگذاری زمین اعلام آمادگی کردند که اگر این مهم محقق شود تحول بسیار بزرگی در گردشگری مازندران رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: در طول سال بیش از 45 میلیون مسافر و گردشگر وارد مازندران می‌شوند اما هیچ درآمدی نصیب استان نمی‌شود و بنابراین باید برنامه‌ریزی شود و درآمدزایی به وجود بیاید که در این باره در حال حاضر ایجاد شهرک سلامت در سه شهر مازندران در دستور کار است.

کاوه با بیان اینکه کشور ایران جزو 10 کشور عضو اکو است که همکاری نزدیکی از جنبه‌های مختلف و به ویژه فرهنگی با یکدیگر دارند، خاطرنشان کرد: بیماران زیادی در این مناطق هستند که به دلیل عدم‌ اطلاع از ظرفیت‌های ایران، برای درمان خود به کشورهای دیگر می‌روند در حالی که اگر این بیماران در ایران درمان شوند تا سقف 60 درصد کاهش هزینه در فضای گردشگری سلامت برایشان به وجود می‌آید.

رئیس کمیسیون گردشگری استان مازندران تصریح کرد: در استان مازندران در بخش گردشگری سلامت 64 نوع بیماری درمان می‌شود که این موضوع مهم ما را برای داشتن فضای گردشگری سلامت بیش از پیش ترغیب می‌کند و باید از این فرصت بسیار ارزشمند نهایت بهره را برد.

انتهای پیام/86019/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول