اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران خواستار شد

راه‌اندازی جنبش ضدتحریم در اتاق‌های بازرگانی کشورهای CIS

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران، گفت: باید جنبش ضد تحریم را در اتاق‌های بازرگانی کشورهای CIS راه‌اندازی کنیم تا برخی کشورها نتوانند روابط تجاری ما را از بین ببرند.

راه‌اندازی جنبش ضدتحریم در اتاق‌های بازرگانی کشورهای CIS

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، غلامرضا عشریه صبح امروز در نشست مشترک هیئت اقتصادی و سرمایه‌گذاری جمهوری قزاقستان با مدیران دستگاه‌ها، تشکل‌ها و فعالان اقتصادی مازندران در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی مازندران، اظهار داشت: تاکنون مبادله هیئت‌های تجاری اقتصادی بین دو کشور قزاقستان و ایران وجود داشته است و آماده همکاری بیشتر در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه مازندران در سال بیش از 2 میلیون و 200 هزار تن مرکبات و 120 هزار تن کیوی تولید می‌کند، افزود: سیمان مازندران هم در صادرات سیمان به کشورهای CIS در سطح کشور رتبه نخست را دارد.

عشریه با اشاره به ظرفیت مازندران در صنایع معدنی، خاطرنشان کرد: فلورین در مازندران قابلیت صادراتی هم دارد.

وی خطاب به تجار و فعالان اقتصادی حاضر در این نشست، اظهار داشت: هیئت تجاری قزاقستان در قالب حمل و نقل، نفت، مرکبات، خدمات فنی مهندسی برق و کشاورزی و مرغداری علاقه‌مند به همکاری با همتایان خود در مازندران هستند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران خاطرنشان کرد: قبل از پایان سال جاری، هیئت تجاری را به کشور قزاقستان اعزام می‌کنیم.

عشریه درباره پرواز مستقیم بین مازندران و بندر اوکتائو قزاقستان، گفت: در سال‌های گذشته جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد و حتی استان‌های مازندران، گیلان و گلستان علاقه‌مند بودند حمل بار هم به صورت هوایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه جنبش ضد تحریم را در اتاق‌های بازرگانی راه‌اندازی کنیم تا برخی کشورها نتوانند روابط تجاری ما را از بین ببرند، تصریح کرد: انتظار ما این است که قزاقستان هم به جنبش ضد تحریم بپیوندد تا تحریم‌های ظالمانه‌ای که روابط تجاری کشورها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد را از میان برداریم و فعالان اقتصادی، مورد تحریم قرار نگیرند.

مدیرکل اقتصادی استانداری مازندران نیز در این نشست، اظهار داشت: امیدواریم این نشست مقدمه‌ای برای گسترش روابط تجاری بین دو کشور قزاقستان و ایران باشد.

محمود احمدی با اشاره به اینکه حداکثر واردات دولت قزاقستان 37 میلیارد دلار است، افزود: این کشور سال گذشته 25 میلیارد دلار واردات داشته است.

وی تصریح کرد: این نشست می‌تواند منتهی به عقد تفاهم‌نامه و قرارداد تجاری شود.

انتهای پیام/86007/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول