اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اوکتائو قزاقستان تاکید کرد

راه‌اندازی واحد پولی غیر از دلار برای تجارت کشورهای CIS

رئیس اتاق بازرگانی اوکتائو قزاقستان، گفت: کشورهای CIS باید برای روابط تجاری بین خودمان، واحد پولی غیر از دلار راه‌اندازی کنند.

راه‌اندازی واحد پولی غیر از دلار برای تجارت کشورهای CIS

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آلن‌اف کوانیشرک صبح امروز در نشست مشترک هیئت اقتصادی و سرمایه‌گذاری جمهوری قزاقستان با مدیران دستگاه‌ها، تشکل‌ها و فعالان اقتصادی مازندران در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی مازندران، اظهار داشت: قزاقستان در حال توسعه است و اقتصاد قزاقستان با این توسعه، هماهنگ است.

وی با بیان اینکه وقتی توسعه ادامه داشته باشد، مسئولان کشور ما نگاهی هم به خارج و کشورهای همسایه و به ویژه به ایران دارند، گفت: خداوند به دو کشور ایران و قزاقستان منابع زیادی ارزانی داشته است و باید بتوانیم از این منابع به صورت مفیدتر استفاده کنیم.

کوانیشرک ادامه داد: به دلیل همسایه بودن، تغییرات ایران را دنبال می‌کنیم و مسائل سیاسی و اقتصادی ایران برای ما مهم است.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای تاریخ کهن است و همچنین آینده‌ درخشانی هم دارد، گفت: می‌خواهیم نخستین کشوری باشیم که با ایران روابط تجاری خوبی داریم.

کوانیشرک با بیان اینکه به اتاق ایران پیشنهاد دادیم نمایندگی از کشور قزاقستان در تهران دائر شود تا به روابط تجاری دو طرف کمک کند، ادامه داد: اعزام هیئت‌های تجاری باید در طول سال برقرار باشد و فقط به یکی دو نشست منجر نشود.

وی با بیان اینکه قزاقستان پروژه‌های زیادی دارد که شرکت‌های ایرانی می‌توانند ورود پیدا کنند، افزود: سرمایه‌گذاران قزاق هم می‌توانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

کوانیشرک با اشاره به اینکه ما نماینده تمامی فعالان و تجار اقتصادی قزاقستان هستیم، خاطرنشان کرد: با پیشنهاد راه‌اندازی جنبش ضد تحریم موافق هستیم.

وی با بیان اینکه اگر کشورهای حاشیه خزر بخواهند مسائل و مشکلات خود را رفع کنند ما هم آماده پشتیبانی از این جریان هستیم، اظهار داشت: آمادگی داریم این نشست را به میزبانی اتاق بازرگانی اوکتائو برگزار کنیم و برای مسائل تجاری این کشورها هم واحد پولی تجارت راه بیندازیم.

رئیس اتاق بازرگانی اوکتائو قزاقستان با اشاره به اینکه در آفریقا هم چنین اتحادی به وجود آمده است، گفت: ما هم باید بین خودمان واحد پولی غیر از دلار راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/86007/س40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول