اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرهای سرایان، طبس، فردوس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی:

وقف نقش بی‌بدیل در حمایت از وحدت ملی و اجتماعی دارد

نماینده مردم شهرستان‌های سرایان، طبس، فردوس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: وقف، در حمایت از وحدت ملی و اجتماعی و جلوگیری از بروز بی‌ثباتی و خشونت و تنش میان گروه‌های اجتماعی با وضعیت اقتصادی متفاوت، نقش دارد.

وقف نقش بی‌بدیل در حمایت از وحدت ملی و اجتماعی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،‌ به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، محمدعلی عبدالله‌زاده؛ طبقاتی نبودن را یک ویژگی بارز اجتماعی نظام وقف عنوان کرد و اظهارداشت: این بدین معنا است که سنت وقف، همواره و برای همه‌ اقشار جامعه قابل دسترس است و در انحصار یک طبقه‌ خاص نبوده و نیست.

وی تصریح کرد: سنت وقف، پیوسته افراد زیادی را از طبقات مختلف جامعه جذب می‌کند که یا واقف‌اند و یا از درآمد اوقاف و خدمات آن بهره‌مند می‌شوند بنابراین از طبقات فقیر اجتماع گرفته تا مردم متوسط جامعه(همچون کشاورز و پیشه‌ور و صنعتگر و فروشنده) تا توانگران و مسئولان بلند پایه‌ حکومتی، همه با وقف در ارتباط بوده‌اند و هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های سرایان، طبس، فردوس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چارچوب بنیادین وقف، برای رفع نیازهای ضروری طبقات محروم و صاحبان نیازهای خاص اقدامات و حمایت‌های لازم در نظر گرفته شده است، افزود: وقف، یکی از ساز و کارهای تحقق عدالت اجتماعی و وسیله‌ای صلح آمیز برای توزیع مجدد درآمد، بدون هرگونه اجبار و مداخله‌ قدرت حاکمه است.

عبدالله‌زاده ادامه داد: وقف نقش ملموسی در ارائه‌ خدمات رفاهی بویژه در مناسبت‌ها و حوادث و تصمیم‌گیری‌های مهم شخصی و خانوادگی مانند ازدواج، اشتغال، تحصیل و برگزاری مراسم عزا دارد و از این طریق سهم مؤثری در افزایش امید به زندگی و آینده در جامعه ایفا می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه وقف، در حمایت از خانواده اذعان داشت: از آنجا که خانواده سنگ بنای جامعه است وقف می‌تواند در حفظ انسجام و یکپارچگی خانواده از طریق حمایت‌های مالی و تدارکاتی و نیز حمایت از حقوق افراد ضعیف و بیمار خانواده‌ها و کسانی که از توانمندی‌های جسمی و روحی کمتری برخوردارند، نقش مهمی داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های سرایان، طبس، فردوس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی وقف را عاملی برای  فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در امور اجتماعی دانست و ادامه داد: وقتی  تصمیم یک فرد برای اختصاص داوطلبانه‌ بخشی از دارایی خود به امر وقف، نهادی عام‌المنفعه(چون مدرسه یا بیمارستان) را به وجود آورد می‌توان به نقش اساسی وقف در ارتقای جامعه بشری پی‌برد.

عبدالله‌زاده یادآور شد: وقف یکی از بهترین بسترهای مشارکت اجتماعی است که توجه به دیگران و نیکوکاران و نادیده گرفتن تمایلات خودخواهانه و اندیشیدن به منافع گروهی را مورد تشویق قرار می‌دهد.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول