اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسدالله عسکراولادی:

ایران در چین پول بلوکه‌شده ندارد/ باید کنار دولت بایستیم

رئیس اتاق ایران و چین، گفت: پول ایران در چین بلوکه نیست.

ایران در چین پول بلوکه‌شده ندارد/ باید کنار دولت بایستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اسدالله عسکراولادی پیش‌ازظهر امروز در همایش بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجارت مازندران و کشور چین در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی مازندران، درباره درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، بزرگ‌مردی را از دست داد.

وی در واکنش به سخنان رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران مبنی بر واردات سنگ قبر و کفن از چین، گفت: ما از چین سنگ قبر وارد نمی‌کنیم و بلکه سنگ 50 تنی را به چین می‌فرستیم و بعد از صیقل دادن، به کشور می‌آوریم.

عسکراولادی با شایعه دانستن واردات سنگ قبر و کفن از چین، ادامه داد: ما از چین پارچه وارد می‌کنیم و اگر بر روی سنگ یا پارچه وارداتی، چیزی نوشته می‌شود به سفارش خودمان است.

وی با اشاره به واردات 1700 میلیارد دلاری و صادرات 1900 میلیارد دلاری چین، تصریح کرد: هدف‌گذاری چین بر صادرات و واردات است و این ما هستیم که باید خودمان را اصلاح کنیم.

عسکراولادی با بیان اینکه در سال می‌توانیم سه هیئت را برای سرمایه‌گذاری به چین ببریم و مازندران هم همکاری کند، گفت: اگر می‌خواهیم سرمایه‌گذاری جذب کنیم باید با خروجی آماده باشد.

وی با اشاره به اینکه چین سالانه 80 میلیارد دلار سرمایه‌گذار خارجی جذب می‌کند، ادامه داد: تا 30 میلیارد دلار هم در خارج از چین سرمایه‌گذاری می‌کند و ما می‌توانیم از هر دوی این فرصت‌ها استفاده کنیم اما مدیریت ما دچار اشکالات کوچکی است.

عسکراولادی با بیان اینکه مشکلات سیاسی داشتیم و دو سونامی خطرناک تحریم و تورم بر ما شلاق می‌زند، اظهار داشت: تورم، افکار حقوق‌بگیر ما را متلاشی کرده است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه داریم به دولت کمک کنیم، گفت: با کمک به دولت باید راه را باز کنیم.

رئیس اتاق ایران و چین با بیان اینکه مهر و انگشتر ما را هم چینی‌ها می‌سازند، افزود: خاک کربلا را به چین می‌برند و مهر تولید می‌کنند چون اعتقادات ما را می‌شناسند و این هم نوعی صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: ما از کربلا صرف‌نظر کردیم و خاک اطراف قم را می‌فروشیم.

عسکراولادی با طرح این پرسش که چرا چین موفق است و ما موفق نیستیم، ادامه داد: در چین هر صنعتی که 50 درصد قابلیت صادراتی داشته باشد، دولتش 80 درصد سرمایه‌گذاری را با سود هفت درصد پرداخت می‌کند و زمین و آب و برق هم در مدت 20 روز تامین می‌شود و با این وضعیت باید هم آنها موفق باشند.

وی با بیان اینکه دولت باید این بستر را مهیا کند، گفت: کشور خودمان است و باید به فکر باشیم.

عسکراولادی با اشاره به اینکه کشور چین فقط به فکر تولید برای صادرات است، اظهار داشت: ما دچار تنبلی شدیم و اگر چه موفق شدیم اما از تحریم ترسیدیم.

وی با بیان اینکه چرا کنار دولت نمی‌ایستیم، افزود: کنار دولت بایستیم و اگر انتقادی هم داریم مطرح کنیم تا به دولت کمک شود.

عسکراولادی با اشاره به اینکه برای توسعه روابط با چین ضرورت دارد در نمایشگاه‌های کشور چین حضور یابیم، ادامه داد: سالانه می‌توانیم در چهار نمایشگاه چینی‌ها حضور یابیم.

وی با بیان اینکه باید به تولید برسیم، افزود: در دولت نهم و دهم روابط بین‌الملل ما به‌ویژه با چین صدمه دید.

عسکراولادی با اشاره به اینکه در اکسپوی 2010 از آقای احمدی‌نژاد خواهش کردم حالا که در چین است کاری کند که به توسعه روابط بی‌انجامد، تصریح کرد: به آقای احمدی‌نژاد التماس کردم اما او کار را به سفیر حواله داد و اقدامی صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته چین 70 هزار تن پسته از ایران خرید، گفت: اگر می‌خواهیم زنده بمانیم باید به تولید برسیم.

عسکراولادی با اشاره به اینکه تولید برای صادرات، نیازمند سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: هدف ما این است که بانک‌ها برای تولید، اقدام کنند، مازندران ظرفیت بالایی دارد و سمینار بانکی را می‌توان در مازندران تشکیل داد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها نباید به دنبال درآمد جلاد‌مانند باشند، تصریح کرد: بانک در دراز مدت با گران‌فروشی، خودش بیشتر ضرر می‌کند.

رئیس اتاق ایران و چین با اشاره به اینکه پول ما در چین بلوکه و توقیف نیست، اظهار داشت: این پول در آنجا متوقف است.

وی در پایان یادآور شد: دولت دهم قراردادی با چین بست که در ازای نفتی که می‌فروشد تا 65 درصد آن درآمد را کالا بخرد و این 65 درصد سهم ما آنجا باقی مانده است.

انتهای پیام/86007/ع40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول