اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین خبر داد

رشد 10 برابری سرانه کمک به خانواده زندانیان نیازمند در قزوین

مدیرکل زندان‌های استان قزوین گفت: طی پنج سال گذشته سرانه کمک به خانواده زندانیان نیازمند رشد 10 برابری داشته است.

رشد 10 برابری سرانه کمک به خانواده زندانیان نیازمند در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب اظهار داشت: در سال 87 هر خانواده زندانی نیازمند 770 هزار ریال در طول سال کمک دریافت می‌کرد که با تلاش همکاران انجمن حمایت زندانیان مرکز، سرانه کمک به هر خانواده زندانی در سال جاری به مبلغی بالغ بر7 میلیون ریال در طول سال افزایش یافته است.

وی افزایش سرمایه و کاهش هزینه‌های غیرضروری را مهم‌ترین علت رشد درآمد انجمن حمایت زندانیان قزوین برشمرد و افزود: کاهش هزینه‌های غیرضروری انجمن‌ها باید به کمک حداکثری خانواده زندانیان نیازمند بیانجامد.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین بر جلوگیری از هزینه‌های غیرمعمول و غیرمرتبط سایر انجمن‌های استان تأکید کرد و گفت: شرعاً موظف هستیم همه منابع مالی را صرف اهداف از پیش تعیین شده انجمن حمایت زندانیان کنیم.

فراست‌طلب با اشاره به ضرورت‌های تشکیل انجمن حمایت زندانیان بیان کرد: به منظور جلوگیری از تولید جرم و بزه در خانواده زندانیان، حمایت از آنها بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: احتمال بروز جرم در برخی از خانواده‌های نیازمند به دلیل مشکلات معیشتی وجود داشته و در این راستا باید اینگونه خانواده‌ها از حمایت‌های اولیه برخوردار باشند.

فراست‌طلب ابراز داشت: علاوه بر ارائه خدمات حمایتی  به خانواده زندانیان، کمک به کیفی‌سازی برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی زندانیان نیز در دستور کار انجمن‌ها قرار دارد.

این مسئول متذکر شد: زندانی در زندان با تنش‌ها و فشارهای بسیاری از جمله مصائب تأمین معیشت خانواده روبروست، در این خصوص نیز اقدامات حمایتی و اجتماعی انجمن‌های حمایت زندانیان به آرامش زندان کمک می‌کند.

وی وضعیت انجمن حمایت زندانیان مرکز قزوین را رشد یافته ارزیابی کرد و گفت: این مرکز به صورت کاملاً هدفمند به خانواده‌ها خدمت ارائه می‌کند، به دنبال این هستیم در وهله اول سرمایه انجمن افزایش یابد و در قبال افزایش سرمایه، درآمد هم افزایش قابل قبولی داشته و تماماً به معیشت خانواده زندانیان و ارتقای سطح فعالیت‌های بخش فرهنگی و تربیتی زندانیان بپردازیم.

فراست‌طلب همچنین ساختار جدید مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت‌های بعد از خروج را نقطه عطف انسجام خدمات حمایتی مؤثر به زندانیان و خانواده آنان برشمرد و اذعان داشت: این مرکز متولی خدمات اجتماعی برای خانواده زندانیان و زندانیان آزاد شده و همچنین ناظر بر فعالیت‌های انجمن‌ها و مددکاری اجتماعی در زندان‌ها است، انتظار داریم برای گسترش خدمات حمایتی به گروه‌های مخاطب این همکاری و مشارکت توسعه یابد.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین همچنین بر روند تشکیل انجمن حمایت شهرستان تاکستان اشاره کرد و افزود: تعصب و تعهد نیک اندیشانه خیران و مردم شریف این شهرستان گوی سبقت تشکیل انجمن را از سایر شهرستان‌های تابعه استان ربوده است.

وی از فعالیت متعهدانه خیران تاکستان در سرمایه‌گذاری‌های انجمن این شهرستان تقدیر کرد و گفت: تمامی انجمن‌های حمایت زندانیان باید آمادگی مشارکت در طرح‌های درآمدزا، ویژه توسعه خدمات به خانواده‌های زندانیان نیازمند را داشته باشند.

انتهای پیام/2667/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول