اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت می‌گیرد

امامزاده بی‌‌بی‌حکیمه (س) میعاد عزاداران گچسارانی در اربعین حسینی

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با سراسر کشور امامزاده بی‌‌بی‌حکیمه (ع) میعاد عزاداران گچسارانی در اربعین حسینی است.

امامزاده بی‌‌بی‌حکیمه (س) میعاد عزاداران گچسارانی در اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رامین چرومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت ایام‌الله اربعین حسینی به هم‌وطنان و هم‌استانی‌ها اظهار کرد: برنامه‌های معنوی، دعا و  زیارت‌نامه‌هایی در روز اربعین حسینی قرائت می‌شود.

وی با تاکید بر این که مردم خداجوی و مومن استان همواره در برنامه‌های معنوی حضور پرشور و گسترده‌ای را به نمایش می‌گذارند، گفت: همزمان با سراسر کشور امامزاده بی‌‌بی‌حکیمه (ع) میعاد عزاداران گچسارانی در اربعین حسینی است.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که برنامه‌های خاص و ویژه‌ای به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی در سطح امامزادگان مطابق با سنوات گذشته برگزار می‌شود، گفت: در مراسم‌های اربعین حسینی قرائت قرآن، زیارت اربعین، مداحی، سخنرانی و اقامه نماز ظهر و عصر انجام می‎شود.

چرومی با تاکید بر این‌که مردم مومن و متدین شهرستان گچساران همزمان با اربعین حسینی به سوگ سید و سالار شهیدان می‌پردازند، گفت: این مراسم با حضور هیئت‌های مختلف عزاداری، زائران و مردم مومن شهرستان فردا برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از قیام عاشورا است که رمز پیروزی نظام اسلامی در برهه‎های مختلف پیروی از مکتب عاشورا بوده و این فرهنگ باید نسل به نسل منتقل شود.

وی با بیان این‌که ماه محرم و صفر ایامی برای خودسازی است، یادآور شد: عزاداران با حضور در مراسم‌های مختلف حسینی خود را بیمه سیدالشهدا (ع) می‎کنند و در این کلاس‎ها شور خود را با شعور حسینی پیوند عمیق و ناگسستنی می‎بندند.

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت ترویج فرهنگ حسینی در جامعه اسلامی تاکید کرد و اظهار کرد: تا زمانی که این فرهنگ در کشور اسلامی وجود دارد هیچ قدرت مادی نمی‎تواند بر ارزش‎های دینی و اسلامی غالب شود.

انتهای پیام/82011/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول