اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی مسجد جمکران:

برگزاری عزاداری یکپارچه از آرزوی بزرگان دین بوده است

معاون فرهنگی مسجد جمکران با اشاره به اینکه برگزاری عزاداری یکپارچه از آرزوی بزرگان دین بوده است گفت: مراسم‌ها و تجمعات یکپارچه در مناسبت‌های مختلف در قم برگزار خواهد شد.

برگزاری عزاداری یکپارچه از آرزوی بزرگان دین بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه‌ای ظهر امروز در نشست خبری معاونین فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران با اشاره به اهمیت عزاداری در اربعین حسینی اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) یکی از علامت‌های مومن را زیارت اربعین امام حسین (ع) و عزاداری در این روز اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به حضور میلیونی علاقمندان به امام حسین (ع) در کربلا که همه عالم را متوجه آن حضرت می‌کند، گفت: یک اقدام مقدسی نیز در قم با پیشنهاد مدیریت حوزه‌های علمیه ترسیم شده است که هیئت‌های مذهبی در روز اربعین حسینی در یک مکان جمع شوند.

معاون فرهنگی مسجد جمکران با بیان اینکه صاحب عزای اصلی اربعین حسینی امام زمان (عج) هستند عنوان کرد: در روز اربعین این حرکت عظیم یکپارچه در مسجد مقدس جمکران برای عرض تسلیت به امام عصر(عج) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام زمان (عج) هر روز را با روضه امام حسین (ع) شروع می‌کنند بیان کرد: امام زمان (عج) روزی دو بار یکی در ابتدای روز و سپس در انتهای روز برای امام حسین (ع) روزه برگزار می‌کنند و فرموده‌اند اگر اشک چشمم مدد نکند خون گریه می‌کنم.

تکیه‌ای با بیان اینکه بهتر بود یک حد فاصلی در یک بلوار معنوی در قم طی شود که نمادی از راهپیمایی روز اربعین در کربلا باشد، تصریح کرد: در راستای این هدف نشستی بین جمکران و حرم حضرت معصومه (س) با مدیریت حوزه‌های علمیه برای تشکیل شورای سیاست گذاری تشکیل شد.

وی با بیان اینکه استقبال از این مراسم بسیار زیاد بوده است گفت: با اجرای این مراسم شهر قم بیشتر از پیش آکنده از خبر عزاداری اربعین حسینی می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد جمکران با اشاره به اینکه برگزاری عزاداری یکپارچه از آرزوی بزرگان دین بوده است اذعان کرد: این گونه مراسم‌ها و تجمعات یکپارچه در مناسبت‌های مختلف در قم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به خاطره‌ای از انتقال ضریح امام حسین (ع) به کربلا گفت: یک دیواره انسانی از قم تا شلمچه کشیده شده بود و هیچ جای مسیر خالی از مردم ارادتمند نبود و آنچه بیشتر از همه جلوه داشت شعار لبیک یا حسین (ع) بود.

تکیه‌ای با بیان اینکه رضایت و حضور ما از چنین مراسم‌هایی تداعی کننده حضور ما در روز عاشورای سال 61 است تصریح کرد: همه کسانی که در اینگونه مراسم‌ها شرکت می‌کنند و یا از طریق رسانه‌ها به تبلیغ آن می‌پردازند گویی در فضای روز عاشورا قرار دارند.

وی بیان کرد: از این طرح استقبال زیادی صورت گرفته است و امیدوارم شروعی باشد که این بلوار معنوی همیشه محل چنین برنامه‌هایی باشد.

معاون فرهنگی مسجد جمکران با بیان اینکه برای ساماندهی این مراسم بزرگ کمیته‌هایی تشکیل شده است اذعان کرد: کمیته مردم، تبلیغات و اطلاع رسانی، پشتیبانی و تدارکات، همبستگی، هم‌افزایی، انتظامی و ... از جمله کمیته‌هایی هستند که در تلاشند این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی با بیان اینکه این راهپیمایی می‌تواند یادآور راهپیمایی از حرم حضرت علی (ع) به سمت کربلا در اربعین حسینی برای کسانی که اقبال حضور در آنجا را نداشته‌اند ‌باشد گفت: از عموم مردم دعوت می‌کنم که در این مراسم حضور پرشکوهی داشته‌ باشند.

انتهای پیام/2258/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول