اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی و 28 صفر

شیروان میزبان کاروان‌های پیاده عزاداری است

جاده‌های مواصلاتی شیروان میزبان کاروان‌های پیاده عزاداری اهل بیت (ع)است.

شیروان میزبان کاروان‌های پیاده عزاداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، دوستداران و ارادتمندان اهل بیت (ع) بنا بر یک سنت دیرینه در حالی که هوای سرد زمستانی و شرایط نامناسب اقلیمی منطقه را فراگرفته، در قالب کاروان‌های پیاده از نقاط مختلف استان‌های خراسان شمالی، گلستان، مازندران، شهرهای کلاله، راز و جرگلان، بجنورد، شیروان، اسفراین و فاروج، مانه و سملقان و نقاط روستایی این شهرستان رهسپار مشهد مقدس هستند.

شرکت‌کنندگان با گام‌های پیاده، رنج سفر چندین روزه یا هفته‌ای را به شوق زیارت امام رئوف (ع) و شرکت در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و همچنین رحلت پیامبر اسلام (ص) به جان می‌خرند و هیچ مشکلی اعم از مسافت راه، سرما و بارش برف هم نمی‌تواند خللی در عزم پولادینشان ایجاد کند.

آنان که عشق به اهل بیت و امام رضا (ع) را با تحمل مرارت و دوری سفر را با بهترین واژه‌های بردباری و خستگی‌ناپذیر معنای دوباره‌ای بخشیدند زیرا شوق دیدار و عطش زیارت در ذات شیعه است.

به ویژه اگر شیعه در همین حوالی و نزدیکی‌های حرم رضوی باشد، خستگی را منزوی می‌کند و عزم را جزم تا همه توان را در قامت شکسته‌ای روانه بیابان‌های منتهی به مشهد می‌کند.

به طور حتم آنانی که درباره این  شیفتگان به راه زده، داوری می‌کنند خود باید اهل دل باشند تا طعم گرسنگی چند ساعته را احساس و تحمل رنج سفرهای کیلومتری در سرما و گرما و تشنگی را لمس کنند.

انتهای پیام/63002/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول