اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

‌هیئت محبان‌العباس؛ از برگزاری مراسم‌های عزاداری تا تقدیر از دانش‌‌آموزان برتر کنکور

هیئت کیهانی در ‌1360 تاسیس ‌و در ماه محرم مراسم‌های عزاداری ‌برگزار می‌کند و ‌‌فعالیت‌های فرهنگی نظیر ‌جشنواره قبول‌شدگان کنکور، برگزاری راهپمایی 22 بهمن و... ‌را نیز برگزار می‌کند.

‌هیئت محبان‌العباس؛ از برگزاری مراسم‌های عزاداری تا تقدیر از دانش‌‌آموزان برتر کنکور

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با اربعین حسینی نمایشگاه نگار گذر «صد سال هیئت شهرری به روایت تصویر» که به‌ همت فرهنگسرای ولاء برگزار می‌شود، خبرگزاری فارس در جنوب استان تهران در همین راستا برآن شد تا با مسئولان، پیرغلامان و فعالان هیئت‌های با سابقه شهرری به گفت‌و‌گو بنشیند و مطلبی که با هم می‌خوانیم حاصل گفت‌وگو با امیر اکبری عضو هیئت محبان العباس است.

امیر اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با نمایشگاه نگار گذر «صد سال هیئت شهرری به روایت تصویر» اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه بسیار خوب است و سبب می‌شود که مساجد و هیئت‌های دیگر از آن الگوبرداری کنند.

عضو هیئت محبان العباس (ع) با اشاره به این نمایشگاه گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها بسیار مفید است و باید کارهای بسیاری در این زمینه انجام بگیرد.

وی در ارتباط با نمایشگاه نگار گذر "صد سال هیئت شهرری به روایت تصویر" که از تاریخ 30 آذر ماه به مدت 10 روز در نگارخانه شیخ صدوق (ره) برگزار می‌شود، ذکر کرد: برگزاری این نمایشگاه باید به‌طور برنامه‌ریزی درست انجام شود و نباید عجله‌ای در کار باشد.

عضو هیئت محبان العباس (ع) در ادامه در خصوص فعالیت‌های این هیئت گفت: مسجد کیهانی در سال 1360 تاسیس و ملک آن از طرف موسسه نیکان اهدا و توسط مرحوم کیهانی ساخته شد.

وی ادامه داد: این مسجد ابتدا در ماه محرم مراسم‌هایی را برگزار می‌کرد و با گذشت چند سال هیئت به نام هیئت حضرت علی اکبر ثبت و بعد در سال 1378 اسم هیئت به نام محبان العباس (ع) تغییر کرد.

اکبری ‌بیان کرد: مسجد مراسم‌های هفتگی را با حضور اعضای هیئت در منزل‌ها و در مسجد کیهانی برگزار می‌کند.

وی در ارتباط با نخستین تجمعات و جمعیت این هیئت ذکر کرد: در اوایل تشکیل  این هیئت حدود 20 نفر عضو داشت ولی در حال حاضر تعداد نفرات در مراسم‌های عزاداری به 800 نفر می‌رسد.

اکبری در خصوص فعالیت‌های دیگر این هیئت ذکر کرد: این هیئت در فصل تابستان فعالیت فرهنگی‌، مناسبتی و ملی انجام می‌دهد که ‌از جمله آن می‌توان به برگزاری جشنواره قبول شدگان، برگزاری راهپمایی 22 بهمن و... اشاره کرد.

وی ادامه داد: در جشنواره قبول شدگان هر ساله دانش‌آموزانی که در پایان سال تحصیلی قبول می‌شوند جوایزی به آن‌ها داده می‌شود و دانش آموزانی که در شهرویر ماه نیز قبول می‌شوند مورد تشویق قرار می‌گیرند و این کار باعث ایجاد انگیزه‌ای بهتر در دانش‌آموزان می‌شود.

اکبری ذکر کرد: هیئت محبان‌العباس به‌صورت سینه‌زنی و روضه‌خوانی فعالیت می‌کند و در هر روز از برگزاری مراسم‌ها از روحانی و مداحان بنام دعوت می‌کنیم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مراسم‌ها بیان کرد: هدف ما برای احیای دین و اسلام است و ما نباید فقط در ایام محرم و صفر عزاداری کنیم و یاد امام حسین بیفتیم بلکه در ایام شهادت‌های امامان دیگر نیز باید مراسم‌های مختلفی را برگزار کنیم.

عضو هیئت محبان العباس (ع) در خصوص قیام امام حسین (ع) تاکید کرد: امام حسین (ع) برای احیای دین اسلام قیام کردند و قیام امام حسین (ع) بیزاری از زندگی در سایه حقارت و ظلم بوده است.

وی در پایان با ابراز خشنودی از برگزاری نمایشگاه نگار گذر «صد سال هیئت شهرری به روایت تصویر» در نگار خانه شیخ صدوق (ره) تاکید کرد: اگر محتوی این نمایشگاه واقعاً به معرفی مساجد بپردازد و مساجد را به درستی معرفی کنند کار بسیار مفیدی می‌شود و اگر در کنار برگزاری این مراسم‌ها فعالیت‌های مساجد و هیئت‌ها را به صورت لوح فشرده در اختیار شرکت کنندگان قرار دهند بسیار خوب است.

‌انتهای پیام/2462/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول