اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اربعین حسینی صورت می‌گیرد

تجمع بزرگ هیئت‌های عزاداری در ساوه

فرماندار ساوه از تجمع بزرگ هیئت‌های عزاداری این شهرستان در آستان مقدس امامزاده سید اسحاق(ع) همزمان با اربعین حسینی خبر داد.

تجمع بزرگ هیئت‌های عزاداری در ساوه

احمد آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: اجتماع بزرگ هیئت‌های عزاداری ساعت 9 صبح فردا از مقابل مساجد و حسینیه‌ها و به صورت پیاده به طرف حرم مطهر امامزاده سید اسحاق(ع) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم عزاداری از ساعت 10 صبح با حضور مردم عزادار، روسای ادارات و هیئت‌های عزاداری شهرستان و با سخنرانی امام جمعه ساوه و قرائت زیارت اربعین آغاز و با اقامه نماز جماعت در ظهر اربعین به پایان می‌رسد.

فرماندار ساوه بر لزوم حضور گسترده مردم در این مراسم تأکید و خاطرنشان کرد: برگزاری چنین مراسمی نقش بسیار موثری در ایجاد وحدت بین هیئت‌های مذهبی، ارتقاء بصیرت دینی و سیاسی و گرامیداشت شعائر دینی دارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت در مراسم عزاداری مرهمی بر جراحت‌های انسان‌های مجروح است، بیان داشت: ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای پیوند مردم با حقایق دینی است که مسئولان دستگاه‌های مختلف فرهنگی باید از این فرصت نهایت بهره را ببرند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: امروز و در شرایطی که دشمنان درصدد هستند بین جوانان و دین فاصله بیندازند، پرداختن به مسائل دینی می‌تواند تمام تلاش‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

آزاد بر ضرورت تبیین مفاهیم عمیق مکتب عاشورایی در ایام اربعین حسینی و 28 صفر تأکید کرد و یاد‌آور شد: این مهم از موضوعاتی است که باید در کنار برنامه‌های عزاداری به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه توهین به مقدسات، مکتب عاشورایی، حریم ولایت و خاتمیت از راهکارهای مهم دشمنان برای نابودی نظام و اسلام در جنگ نرم است، ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی باید با بهره‌گیری هوشمندانه از فرصت‌ها و برنامه‌‌ریزی عمیق و ریشه‌دار در راه خنثی‌سازی تلاش‌های دشمنان تلاش کنند.

فرماندار ساوه در ادامه با اشاره به اهمیت زیارت اربعین در این روز گفت: زیارت روز اربعین از مراسم مهم این روز است، روز اربعین روزی است که چهل شب و روز بر اهل بیت امام حسین(ع) مصیبت و سختی گذشت و این خاندان توانستند درمقابل تمامی این سختی‌ها صبر کنند و باید گفت استقامت و ایستادگی مهم‌ترین پیام اربعین است.

آزاد در پایان متذکر شد: برپایی عزاداری امام حسین(ع) از تعظیم شعائر الهی است که باید با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان برگزار شود.

انتهای پیام/87011/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول