اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی:

11 هزار راهدار مسئولیت بازگشایی زمستانی را بر عهده دارند

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: 11 هزار راهدار مسئولیت نگهداری و بازگشایی زمستانی را بر عهده دارند.

11 هزار راهدار مسئولیت بازگشایی زمستانی را بر عهده دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید حسین میرشفیع بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم تجلیل از راهداران نمونه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون 196 هزار راه روستایی در کشورمان وجود دارد و هموطنان می‌توانند در شبکه راه‌ها و در سایت راه و روستا به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه از این مقدار 102 هزار کیلومتر از راه‌ها آسفالت شده است، تصریح کرد: برای پوشش دادن روستاهای بالای 20 خانوار به 153 هزار کیلومتر آسفالت‌ریزی نیاز است.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اعتبارات نگهداری و بهسازی راه‌های روستایی بسیار محدود است، افزود: بخش کوچکی از این اعتبارات توسط اعتبارات استانی تامین می‌‌شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: اعتبار تزریق شده حتی برای خط‌کشی راه‌ها کافی نیست و این اعتبارات به روکش‌های دوره‌ای جاده‌ها نیز کافی نخواهد بود.

میرشفیع با اشاره به اینکه از نظر ایمنی‌سازی نقاط حادثه‌خیز متکی به تلاش همکاران و امکانات رضایت‌بخش راه و شهرسازی است، گفت: بودجه لازم برای نگهداری راه‌های روستایی و رفع نقاط حادثه‌خیز در اختیار راه و شهرسازی نیست.

وی با اشاره به اینکه از 100 هزار کیلومتر راه روستایی 54 هزار کیلومتر عمر بالای هشت سال دارند، ادامه داد: باید برای روکش و ترمیم این راه‌ها اقدامات جدی انجام شود.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این نهاد در طول دو سال گذشته برای تامین اعتبار مورد نیاز با مشکل مواجه بوده است، بیان داشت: 10 تا 20 درصد اعتبارات به اعتبارات استانی اختصاص یافته است و استان‌ها علاوه بر این مسائل یک سری اولویت‌های ویژه‌ دیگری نیز دارند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سالیانه 6 هزار میلیارد تومان برای نگهداری راه‌ها اعتبار نیاز است، متذکر شد: امید است با تزریق اعتبار به موقع مشکلات موجود در این زمینه رفع شود.

میرشفیع در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اکنون همه راه‌های مواصلاتی کشورمان باز است، گفت: تعدادی از راه‌های روستایی با جمعیت بسیار کم بسته است که هنوز راه‌های این روستاها ساخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به بارش‌های اخیر در بازگشایی محورهای مواصلاتی استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، همدان و کردستان مشکل وجود داشت، اظهار داشت: با تلاش راهداران این محورها در طول یک یا دو روز بازگشایی شده است.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اکنون 11 هزار راهدار مسئولیت نگهداری و بازگشایی زمستانی را بر عهده دارند، گفت: تعداد بسیاری از راهدار خانه‌ها و اکیپ‌ها سیار در جاده‌های کشورمان مستقر هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بخشی از فعالیت بازگشایی راهداران به دهیاران واگذار شده است، افزود: با در اختیار گذاشتن وسایل نقلیه مناسب دهیاران نیز وظیفه بازگشایی راه‌ها را بر عهده دارند.

میرشفیع با تاکید بر اینکه باید تکنولوژی راهداری موجود تغییر یابد و از دستگاه‌های «برف بر» استفاده شود، تصریح کرد: بیشتر ماشین‌آلات موجود راهداری‌ها فرسوده است و نیاز به تجهیز دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 8 هزار و 400 دستگاه در راهداری‌های کشورمان وجود دارد، گفت: برای ارائه خدمت مناسب در محورها باید این تعداد افزایش یابد چراکه عمر متوسط هر دستگاه 19 سال است.

انتهای پیام/73008/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول