اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت راهداری استان البرز خبر داد

ذخیره‌سازی بیش از 7 هزار تن نمک در راهدارخانه‌های البرز

سرپرست مدیریت راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز از ذخیره‌سازی بیش از 7هزار تن نمک در راهدارخانه‌های این استان برای زمان‌های بارش شدید برف خبر داد.

ذخیره‌سازی بیش از 7 هزار تن نمک در راهدارخانه‌های البرز

عباس صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: استان البرز دارای چند محور و جاده مواصلاتی مهم کشوری بوده که بخش مهمی از محورها در مناطق برف‌گیر و کوهستانی واقع شده‌اند.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه بخش‌های مهمی از جاده چالوس که در حوزه استحفاظی استان البرز است، در مسیرهای کوهستانی واقع شده و در فصل سرما در بخش زیادی از این محور شاهد بارش سنگین برف هستیم.

این مسئول افزود: همچنین استان البرز در کوهپایه‌های البرز جنوبی واقع شده است و تعداد زیادی از شهرها و روستاهای این استان در مناطق کوهستانی قرار دارند که با بارش سنگین برف، راه‌های ارتباطی این روستاها مسدود می‌شود.

صفری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برای خدمات‌رسانی به مسافران و خودروهایی که طی زمستان سال جاری قصد عبور از محورهای برف‌گیر را دارند، چه اقداماتی انجام شده است، گفت: پیش از فرارسیدن فصل سرما برنامه‌ریزی برای این روزها توسط راهداری استان البرز انجام شده است.

*تجهیز تیم‌های راهداری البرز به 25 دستگاه ماشین مکانیزه

وی افزود: یکی از اقدامات خوبی که امسال انجام شده، تجهیز تیم‌های راهداری به ماشین‌آلات مکانیزه و مدرن است و با افزایش امکانات به طور قطع شاهد خدمات‌رسانی بهتر خواهیم بود.

سرپرست مدیریت راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: امسال در کنار تجهیزاتی که داشتیم، 25 دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه نمک‌پاشی تهیه شده و در اختیار تیم‌های راهداری قرار گرفته است.

صفری تصریح کرد: هم‌اکنون 24 تیم ثابت و سیار در راهدارخانه‌های استان البرز مستقر شده و با بهره‌مندی از تجهیزات ویژه برای خدمات‌رسانی به مسافران در جاده‌ها آماده هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین براساس آمار سال‌های گذشته در فصل زمستان حدود 12 هزار تن نمک نیاز داریم تا در زمان بارش شدید برف، بتوانیم راه‌ها و محورهای برون‌شهری استان را نمک‌پاشی کرده و تردد در این محورها را تسهیل کنیم.

صفری افزود: تا امروز بیش از 7 هزار و 500 تن نمک تهیه و در انبارهای راهدارخانه‌ها ذخیره شده است.

وی در پایان گفت: در تلاش هستیم تا پیش از پایان ماه‌ دی مابقی نیاز به شن و نمک را تهیه کنیم تا در روند خدمات‌رسانی به شهروندان به ویژه در زمان‌های  بارش شدید برف خللی ایجاد نشود.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول