اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راهداری استان همدان خبر داد

استفاده از 150 هزار تن آسفالت در حوزه راهداری در راه‌های همدان

مدیر راهداری استان همدان با اشاره به 42 کیلومتر آسفالت حفاظتی گفت: از ابتدای سال تاکنون 150 هزار تن آسفالت در حوزه راهداری استفاده شده است.

استفاده از 150 هزار تن آسفالت در حوزه راهداری در راه‌های همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد رودباری عصر امروز در جمع اصحاب رسانه با تبریک هفته حمل و نقل جاده‌ای و راهداری اظهار کرد: از 28 آبان ماه امسال بارش‌های خوبی را در سطح استان داشته‌ایم که در بارش اخیر ارتفاع برف در برخی نقاط بیش از 80 سانتیمتر بود.

وی با اشاره به حجم برف در بارش اخیر افزود: با توجه به آمادگی کامل راهداران در این زمینه در سطح استان هیچ گونه انسداد ترافیکی نداشتیم.

مدیر راهداری استان همدان تصریح کرد: محدودیت ترافیکی ایجاد شده نیز به دلیل کولاک شدید و بحث ایمنی مسافران صورت گرفت.

وی با اشاره به تجهیز 33 پایگاه در سطح استان بیان داشت: در این پایگاه‌ها 273 دستگاه انواع ماشین‌آلات وجود دارد.

رودباری با اشاره به پنج دستگاه برف‌خور ادامه داد: این دستگاه‌ها در برف‌های خیلی سنگین استفاده شده و در گردنه اسدآباد، سوباشی و مرکز همدان در مناطقی که ضرورت داشته باشد مستقر هستند.

فعالیت 473 نفر نیروی راهداری در طرح زمستانی

وی اضافه کرد: 473 نفر نیرو شامل اجرایی، سرپرستی و پشتیبان عملیات راهداری در پایگاه‎‌ها مستقر هستند.

مدیر راهداری استان همدان ابراز داشت: در شهرستان همدان، اسدآباد و رزن هر یک چهار پایگاه، ملایر پنج پایگاه، بهار سه پایگاه و در شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان و فامنین نیز دو پایگاه تجهیز شده است.

وی ادامه داد: پایگاه‌های راهداری آمادگی اسکان موقت افرادی که در راه گرفتار می‌شوند را در صورت ضرورت دارند.

رودباری بیان داشت: از آغاز طرح راهداری زمستانی از 28 آبان حجم عملیات برف‌روبی در سطح محورهای استان 20 میلیون مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به امدادرسانی به 400 نفر و بیش از یک‌هزار دستگاه خودرو توسط نیروهای راهداری اضافه کرد: 9 هزار تن شن و نمک در راه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر راهداری استان همدان تصریح کرد: از مهمترین اقدامات حوزه راهداری در یک سال گذشته افزایش طول راه‌های شریانی از 370 کیلومتر به 598 کیلومتر در سطح استان بوده است.

وی با بیان اینکه راه‌های شریانی ماهیت کشوری دارند و هزینه‌های نگهداری و بهسازی آنها از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأمین می‌شود، یادآور شد: هر استانی که راه‌های شریانی بیشتری داشته باشد، سهم بیشتری از اعتبارات ابلاغی را به خود اختصاص می‌دهد.

رودباری با اشاره به 91 کیلومتر روشنایی در سطح راه‌های استان ادامه داد: از این میزان حدود 4.5 کیلومتر در سال جاری صورت گرفته که طی این هفته افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات مهم حوزه راهداری می‌توان به روکش 138 کیلومتر راه‌های استان و 90 کیلومتر تبدیل شانه‌های شنی به آسفالته اشاره کرد که مهمترین تأثیر آن در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی راه‌ها است.

مدیر راهداری استان همدان با اشاره به 42 کیلومتر آسفالت حفاظتی بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون 150 هزار تن آسفالت در بحث راهداری استفاده شده است.

وی ابراز داشت: 13 هزار و 500 عدد تابلو در راه‌های مختلف استان به ویژه راه‌های روستایی تازه آسفالت شده و در راستای تعویض تابلوهای فرسوده نصب شده است.

رودباری با اشاره به تعدیل شیب شیروانی راه‌هاها خاطرنشان کرد: اگر اختلاف ارتفاع دو متر باشد در راه‌ها، گاردریل نصب می‌کنیم، اما در راه‌هایی که این اختلاف کمتر از دو متر باشد شیب شیروانی را تعدیل می‌کنیم.

وی گفت: در این راستا امسال 100 کیلومتر تعدیل شیب شیروانی را در برنامه داشتیم که محقق شده است.

انتهای پیام/89006/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول