اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار جیرفت:

خام‌فروشی مواد معدنی در اشتغال‌زایی تأثیر منفی دارد

معاون فرماندار جیرفت گفت: خام‌فروشی مواد معدنی جفا به سرزمین است، زیرا با خام‌فروشی غنی‌ترین نقطه‌های معدنی استحصال و به فروش می‌رسند که در راستای اشتغال‌زایی تأثیر منفی دارد.

خام‌فروشی مواد معدنی در اشتغال‌زایی تأثیر منفی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سید دادخدا حسینی بعد از ظهر امروز در نشست معدن «دره‌شیر » جبالبارز شمالی اظهار داشت: آفتی که معادن را تهدید می‌کند از نظر خلأ قانونی است که دست افراد سودجو در بسیاری موارد باز است.

وی افزود: با نتیجه گرفتن معدن منطقه «دره‌شیر» فعالیت‌های جانبی سرمایه‌گذار و استفاده از نیروی کار بومی مد نظر قرار بگیرد و هر نوع خسارتی به مستثنیات، مراتع و ساکنان وارد شود، باید از طرف آنها جبران شود.

حسینی تصریح کرد: خام‌فروشی مواد معدنی جفا به سرزمین است، باید قانون‌گذار برای آن چاره‌ای بیندیشد، زیرا با خام‌فروشی غنی‌ترین نقطه‌های معدنی استحصال و به فروش می‌رسند که در راستای اشتغالزایی تأثیر منفی دارد و موجب هدررفت عظیم‌ترین سرمایه‌های نهفته مملکت می‌شود.

سرمایه‌گذار معدن مس «دره‌شیر» در این نشست اظهار داشت: محیط زیست باید برای استفاده همه مردم سالم باشد و ما هم در راستای حفظ آن متعهد هستیم و هر خسارتی در این زمینه وارد شود، جبران می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نباید برای استفاده از معدن به محیط زیست اطراف آن خسارتی وارد شود، افزود: با احداث این معدن برای افراد منطقه هم اشتغالزایی می‌شود.

به گزارش فارس این جلسه با حضور اهالی دره‌شیر و سرمایه‌گذار معدن مس این منطقه برای بررسی و رفع مشکلات برگزار شد.

انتهای پیام/80002/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول