اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گیلان:

معدن اولویت توسعه عمرانی است

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گیلان گفت: فعالیت‌های معدنی اولویت و موتور محرکه توسعه عمرانی و آبادانی است.

معدن اولویت توسعه عمرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، کریم توکل‌نیا عصر امروز در همایش زمین‌شناسی و نقش توسعه معدن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهر اظهار کرد: گسترش فعالیت‌های معدنی موتور محرکه توسعه شاخص‌های عمرانی و آبادانی در کشورها محسوب می‌شود.

وی به مزیت‌های تعیین‌کننده مسیر دستیابی به توسعه اشاره کرد و افزود: گیلان دارای مزیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی قوی در زمینه معدن و صنایع معدنی است.

توکل‌نیا توسعه فعالیت‌های بخش معدن را از اولویت‌های توسعه در کشور خواند و بیان کرد: گیلان با وجود تنوع و میزان بالای ذخایر معدنی می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در عرصه اقتصادی داشته باشد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: سهم تولید داخلی ایران در بخش معدن با توجه به ظرفیت بالای معدنی در استان و کشور نسبت به بسیاری از کشورها کمتر است.

وی سهم معدن از صادرات غیرنفتی را 30 درصد دانست و تصریح کرد: بخش معدن در بازار معاملات بورس 23 درصد سهم دارد و از حیث ارزش افزوده دارای پنج درصد سهم است.

توکل‌نیا با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، یادآور شد: ایجاد درآمد از محل معادن یکی از ارزشمندترین و پایدارترین منابع تأمین اقتصادی کشور است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گیلان، فولاد و سیمان را پایه بسیاری از صنایع ذکر کرد و گفت: سهم تولید ناخالص داخلی نسبت به معدن باید افزایش پیدا کند.

وی بر ایجاد زمینه قانونی و شفاف‌سازی مبانی و تسهیل در شرایط بهره‌برداری از معادن تاکید کرد و یادآور شد: سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی، فراهم‌سازی زمینه اکتشاف منابع معدنی و تأمین زیرساخت‌های معدنی و صنایع معدنی از مهم‌ترین راهکارها در توسعه فعالیت‌های زمین‌شناسی و معدنی و همچنین افزایش درآمد ناخالص داخلی است.

انتهای پیام/84001/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول