اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:

معدن بوک بزرگترین معدن گرانیت کشور است

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: معدن گرانیت بوک با استخراج سالانه 70 هزار تن بزرگترین معدن گرانیت کشور است.

معدن بوک بزرگترین معدن گرانیت کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، سنگ گرانیت از جمله سنگ‌های ساختمانی است که بیشترین ذخیره آن در جنوب شرق سیستان و بلوچستان قرار دارد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: ذخیره زمین شناسی معادن سنگ تزئینی سیستان و بلوچستان، 15 میلیارد تن برآورد شده که از این مقدار 90 تا 100 هزار تن انواع گرانیت، مرمریت و تراورتن است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر بیش از 30 درصد سنگ‌های ساختمانی استحصال شده از استان، داخل استان فرآوری می‌شود و به منظور فرآوری سنگ‌های تزئینی نیاز به احداث سنگبری با میزان ظرفیت متناسب با استخراج توسط بخش خصوصی است و در حال حاضر پنج واحد سنگبری فعال در شهرستان زاهدان مشغول فعالیت هستند.

وی اذعان داشت: مهم‌ترین معدن سنگ تزئینی سیستان و بلوچستان، معدن گرانیت بوک است که با استخراج سالیانه 70 هزار تن در سال بزرگترین معدن سنگ گرانیت کشور محسوب می‌شود.

شهرکی خاطرنشان کرد: این معدن در 85 کیلومتری جنوب شرق زاهدان واقع شده و ذخیره‌ای بالغ بر دو میلیون و چهارصد تن است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در ادامه میزان ذخیره احتمالی این معدن را چهار میلیون تن عنوان کرد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری این معدن توسط بخش خصوصی بیش از 31 میلیارد و 330 میلیون ریال و در مجموع برای 50 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده و از محل طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز هشت کیلومتر جاده دسترسی به این معدن احداث شده است.

انتهای پیام/75004/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول