اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل باشگاه مس کرمان:

ناراحت رای صادره با محروم شدن داور نبودم/ هدف ما غلبه بر تراکتور است

مدیرعامل باشگاه صنعت مس کرمان گفت: اگر داور مسابقه محروم می‌شد، ناراحت نبودم، اما اینکه یک‌طرفه با مسئله برخورد شود برای من تعجب برانگیز و نگران کننده است، حق تیم ما در این موضع ضایع شده است.

ناراحت رای صادره با محروم شدن داور نبودم/ هدف ما غلبه بر تراکتور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مدیرعامل باشگاه صنعت مس کرمان از تصمیماتی که منجر به محرومیت سرمربی تیمش شده انتقاد دارد، ایرانمنش که طی چند روز اخیر از قضاوت پر اشتباه صالحی داور دیدار مس و پرسپولیس انتقادات زیادی داشت و حتی برای رسیدگی فدراسیون‌نشینان به نحوه قضاوت تیم داوری مس و قرمزهای پایتخت به کمیته انضباطی فدراسیون نیز نامه‌نگاری کرده بود، حالا با چالش جدیدی با عنوان «محرومیت سرمربی تیمش» از همراهی مس در مسابقات روبه‌رو شده است.

گویا نمی‌خواهند، بگذارند ما آرامش را تجربه کنیم، همین که می‌خواهیم خود را جمع و جور و آماده ادامه رقابت‌ها کنیم، ضربه دیگری برای زمین خوردن ما از راه می‌رسد، این‌ها گوشه‌ای از صحبت‌های وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس بود.

ایرانمنش که به شدت از این تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون دل‌خور است با کنایه در زمینه این شیوه اعلام رأی می‌گوید با توجه به این شرایط باید برای آینده حضورمان در لیگ برتر با مسئولان ارشد شرکت ملی مس ایران گفت‌وگو کنم، شاید با اخذ تصمیم جدیدی بتوانیم در لیگی به جز فوتبال ورود کنیم و نتیجه زحمات و تلاش‌های خود را با اشتباهات و فشارهایی که از بیرون به مجموعه ما وارد می‌شود را از دست ندهیم.

فارس: در زمینه رأی کمیته انضباطی فدراسیون مبنی بر محرومیت سرمربی تیم مس چه اظهار نظری دارید؟

من هم همین سئوال را از کمیته انضباطی و رئیس آن دارم، ما نمی‌دانیم سرمربی ما چه کار کرده که اینگونه با وی و تیم مس برخورد می‌شود، این مسئله برای من جای یک سئوال دارد که چرا در مقابل این رأی هیچ اثری از برخورد احمد صالحی داور خاطی و پر اشتباه دیدار مس و پرسپولیس دیده نمی‌شود.

فارس: موضع باشگاه صنعت مس در قبال این تصمیمات چیست؟

ما واقعا نمی‌دانیم چگونه و تنها به فاصله دو سه روز قبل از بازی مهم برابر تراکتورسازی اینگونه آرا صادر می‌شود، ما اعتراض خود را قالب نامه‌ای به فدراسیون و کمیته انضباطی اعلام می‌کنیم، دلیل اینگونه رفتارهای دوگانه با برخی باشگاه‌ها چیست، چرا سرمربی یک تیم را محروم می‌کنید و با چند اعتراض از سوی وی و باشگاهش محرومیتش بخشیده می‌شود، اما برای یک تیم شهرستانی فرصتی برای اعتراض وجود ندارد، صدور این‌گونه آرا به تیم ما ضربه می‌زند.

باشگاه مس نیازمند آرامش است، اما مثل اینکه عده‌ای اصلا چنین چیزی را دوست ندارند و از هر فرصتی برای ضربه زدن به تیم ما استفاده می‌کنند، داوری که با قضاوت ضعیفش تیم ما را منهدم می‌کند با چه برخوردی از سوی کمیته داوران و فدراسیون مواجه شد.

اصلا آیا از گل نازک‌تر به او گفتید، گفتید، چگونه با قضاوتش سر یک تیم شهرستانی را برید، گفتید اصلا عذاب وجدان داری یا نه، گفتید آقای داور حداقل جرأت یک عذرخواهی از مردم کرمان و مسئولان باشگاه مس را پس از محرز شدن اشتباهاتت در برنامه 90 داشته باشد.

آن وقت انتظار داریم، داوری که با قضاوتش یک تیم را منهدم کرده از سوی سرمربی تیم مورد تمجید قرار گیرد، طبیعی است که سرمربی تیم عصبانی می‌شود و می‌خواهد همچون یک کوه آتشفشان فوران کند.

فارس: به نظر می‌رسد پس از گذشت دو هفته از اتفاقات دیدار مس و پرسپولیس همچنان ذهنتان درگیر قضاوت تیم داوری آن مسابقه است؟

با این رأی که کمیته انضباطی فدراسیون صادر کرده است من خیلی نگران وضعیت تیمم هستم، آیا این رأی عدالت است، اگر داور مسابقه محروم می‌شد، ناراحت نبودم، اما اینکه یک‌طرفه با مسئله برخورد شود، برای من تعجب برانگیز و نگران کننده است، حق تیم ما در این موضع ضایع شده است.

فارس: با این وضعیت باشگاه مس در ادامه مسابقات با کمیته داوران و فدراسیون فوتبال کلنجار بیشتری را تجربه می‌کند؟

ما اصلا به دنبال این مسائل نیستیم، ما دنبال احقاق حقوق خود هستیم، فدراسیون و کمیته داوران باید با نگاه جدی‌تری به هفته‌های پایانی مسابقات از داوران برتر و کم‌اشتباه خود در مسابقات حساس استفاده کنند، اینکه می‌گویم فدراسیون با داوران متخلف و پر اشتباه برخورد کند، کلنجار است؟

داوری که اشتباه تاثیرگذار انجام داده و با قضاوتش یک استان را زیر سئوال برده نباید در مقابل اشتباهاتش پاسخگو باشد؟ به نظر من فدراسیون فوتبال باید با داوران خاطی با شدت بیشتری برخورد کند تا روند اشتباهات این داوران کمتر شده و حقوقی از تیم‌ها تضییع نشود.

فارس: شما در صحبت‌های خود از ارسال نامه اعتراض‌آمیز به مسئولان فدراسیون فوتبال صحبت کردید، ارسال این نامه و ابلاغ مراتب اعتراض باشگاه مس به فدراسیون تاکنون چه پیامدهای مثبتی را برای این باشگاه داشته است؟

پیامد مثبتی تاکنون ندیده‌ام، وقتی به نحوه قضاوت و اشتباه داور دیدار مس و پرسپولیس اعتراض می‌کنیم و اینگونه برخوردی با تیم ما می‌شود، هیچ انتظاری دیگر از اهالی فدراسیون نداریم.

طی یکی دو روز اخیر با هر یک از مسئولان فدراسیون تماس گرفتم تا در زمینه رأی کمیته انضباطی صحبت کنم، هیچ یک از آنها حتی پاسخگوی تلفن همراه خود نبودند و کفاشیان هم که اصلا در ایران نیست.

فارس: سه‌شنبه در یک دیدار فوق‌العاده حساس به مصاف تراکتور می‌روید، آیا بازیکنان مس توانایی استفاده از این شانس را برای جدا شدن از انتهای جدول دارند؟

تمام ناراحتی ما از رای صادره در همین زمینه است، زیرا سرمربی ما نباید در این دیدار حساس کنار تیمش باشد، امیدوارم این دوگانگی برخورد با تیم‌ها برای مس اثرات مثبتی داشته باشد، البته بازیکنان ما در این مسابقه شرایط خوبی دارند با افزایش تلاش و دوندگی به دنبال سه امتیاز مسابقه هستند.

همه بازیکنان در آمادگی خوبی به سر می‌برند و هدف ما غلبه بر تراکتورسازی است به جایگاه و موقعیت تیم حریف در جدول نیز نگاه نمی‌کنیم و برای حریف خود احترام قائل هستیم، اما مس باید از این مسابقه با دست پر خارج شود.

باشگاه نیز برای ایجاد شرایط مطلوب در درون تیم حمایت همه جانبه خود را از تیم اعلام می‌کند و در صورت برتری برابر تراکتور پاداش ویژه‌ای به بازیکنان پرداخت می‌کند، امیدوارم تماشاگران مس نیز همچون چند دیدار اخیر خانگی تیم حضور موثر و پررنگی را در ورزشگاه داشته باشند و با ایجاد یک فضای حمایتی مناسب در ورزشگاه برای بازیکنان تیم از آنها در برابر تیم تراکتورسازی حمایت قاطع و همه جانبه‌ای داشته باشند.

به عنوان مدیرعامل باشگاه در این شرایط حساس است که از مردم و هواداران کرمانی توقع یاری و حمایت از تیم را دارم این تیم متعلق به مردم کرمان است و آنها هستند که با حضور خود در ورزشگاه در برابر هجمه‌ها و فشارهای وارده از بیرون مایه دل‌گرمی و مسرت ما هستند.

----------------------------

گفت‌وگو از عباس آقاملائی

----------------------------

انتهای پیام/80011/صا40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول