اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مربی برتر فوتبال مازندران:

برخی به‌ دنبال سهم‌الارث از فوتبال نوشهر هستند

مربی برتر فوتبال مازندران گفت: برخی به‌ دنبال سهم‌الارث از فوتبال نوشهر هستند و اگر نتوانند سهم‌الارث بگیرند کمر به نابودی آن می‌بندند.

برخی به‌ دنبال سهم‌الارث از فوتبال نوشهر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، اگر چه مازندران معروف به پایتخت کشتی ایران و جهان است اما بی‌شک نیز همگان می‌دانیم که مازندران سرشار از استعدادهای بسیار بالا و قوی فوتبال نیز است و این امر در طول سال‌های سال در گذشته‌ای نه چندان دور به اثبات رسیده است.

بزرگانی از فوتبال مازندران رشد کرده‌اند که هنوز هم در سطح اول فوتبال کشور و تیم ملی حرف اول را می‌زنند.

در این بین تیم فوتبال شموشک نوشهر را که یکی از برندهای بزرگ فوتبال ایران شناخته می‌شود کارخانه بازیکن‌سازی بود اما اکنون مدت‌های زیادی است که دیگر از شموشک نوشهر خبری نیست ولی همچنان محصولات فوتبالی بسیار ارزشمندش در کسوت فوتبالیست و مربی در جای جای فوتبال کشور دیده می‌شوند.

به همین منظور با بهمن رضوانی بازیکن اسبق و مربی نه چندان دور تیم فوتبال شموشک نوشهر که در سال 91 نیز به‌عنوان برترین مربی فوتبال مازندران و یکی از سی مربی برتر کشور شناخته شد و دارای مدرک A آسیا با وی گفت‌وگو کردیم که تقدیم خوانندگان می‌شود.

برترین مربی سال 91 کشور و مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نوشهر گفت: درویش مالک فقید باشگاه شموشک نوشهر محور تیم فوتبال شموشک نوشهر بود و  علت پایداری شموشک نوشهر همین خود اتکایی درویش بود.

بهمن رضوانی افزود: به نظر من نمی‌توان در هیچ کار جمعی به نتیجه دلخواه رسید چرا که هم‌گرایی و هم‌صدایی لازم وجود ندارد.

وی بیان داشت: پس از درگذشت درویش کسی نبود تا مسئولیت نگهداری شموشک را برعهده بگیرد چون وفاق لازم در نوشهر وجود نداشت.

این مربی فوتبال اظهار داشت: شموشک نوشهر یکی از برندهای بزرگ فوتبال کشور و مازندران بود که وقتی بازی‌های آن در مقابل تیم‌هایی بزرگی مانند استقلال و پرسپولیس از شبکه‌های تلویزیونی به‌صورت مستقیم پخش می‌شد تصاویر این بازی در سراسر دنیا قابل مشاهده بود و حتی وقتی نوشهری‌های مقیم خارج کشور این بازی را می‌دیدند احساس غرور می‌کردند.

مربی برتر سال 91 کشور و مازندران تصریح کرد: تمام ایران قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای شموشک نوشهر را شناختند و آن را باور کردند اما مسئولان پس از فوت درویش شموشک نوشهر را باور نداشتند و امروز هم دیگر اثری از تیم فوتبال شموشک دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به انحلال تیم فوتبال شموشک نوشهر خاطرنشان کرد: این امر سبب سرخوردگی نسل جوان و پویا و بروز برخی ضررهای اقتصادی شد و فضای شهر از آن شادابی و نشاطی که فوتبال ایجاد می‌کرد از بین رفت.

این پیشکسوت مربی ادامه داد: هر وقت شموشک نوشهر با تیم‌های بزرگ در نوشهر بازی داشت از چند روز قبل از بازی هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، حمل و نقل شهری و برون‌شهری به تکاپو می‌افتادند و رونق خاصی می‌گرفتند اما امروز دیگر خبری از آن فضای نشاط‌ ‌آور فوتبالی در نوشهر نیست.

رضوانی تصریح کرد: جای افسوس است که تا زمانی که مهندس درویش در قید حیات بود از او حمایت کافی نشد و شرایط‌‌ها برای ساخت استادیوم بزرگ نوشهر که همواره یکی از دغدغه‌های وی بود مهیا نشد.

مربی برتر سال 91 کشور و مازندران گفت: افرادی مانند آقای کلهر هم که وارد گود شد تا شموشک احیا شود اما هیچکس از ایشان هم حمایتی نکرد و او نیز تیمش را به چالوس منتقل کرد و در آنجا به فعالیت فوتبالی خود ادامه داد.

وی اظهار داشت: اگر کسی بخواهد در نوشهر تیم‌داری کند برخی به‌دنبال سهم‌الارث از فوتبال هستند و اگر نتوانند سهم الارث بگیرند کمر به نابودی تیم می‌بندند.

این مربی فوتبال افزود: در زمان مهندس درویش مالک فقید باشگاه شموشک نوشهر ایشان اجازه ورود سهم‌الارث‌خواهان را نداد و همواره نیر بر روی نوار موفقیت حرکت کرد.

رضوانی افزود: هنوز هم تیم فوتبال شموشک نوشهر یکی از شاخصه‌های شناساندن نوشهر است و هنوز تیم ملی فوتبال ایران مدیون شموشک نوشهر است.

وی یادآور شد: برای موفقیت تیم‌های فوتبال در مازندران باید زیربنایی فکر کرد و باید یک  دوره چهار ساله اندیشه نتیجه‌گیری در مسابقات را از سر خود بیرون کرد و فارغ از هر نتیجه‌گیری و جمع‌آوری امتیاز فوتبالی به آینده‌نگری تکیه کرد که این امر مطمئنا بسیار اثربخش است و سبب قدرتمندی فوتبال مازندران می‌شود و این کاری بود که زنده یاد درویش انجام داد و شموشک نوشهر یکی از قطب‌های فوتبال کشور شد.

مربی برتر سال 91 کشور و مازندران گفت: اکنون ارتقای کیفیت سخت‌افزاری و به‌کارگیری مربیان تحصیل‌کرده و مسلط بودن به علم روز فوتبال دنیا و نیز همراه با صبر و شکیبایی می‌توان جامعه فوتبال مازندران را از در جا زدن نجات داد.

وی افزود: مدیریت صحیح و کارآمد و علمی در فوتبال حتی می‌تواند سبب ایجاد منابع درآمدی پایدار برای باشگاه‌ها کند و تیم‌ها را از دغدغه‌های اقتصادی رهایی بخشید.

رضوانی تاکید کرد: فوتبال مازندران همواره سرشار از ظرفیت‌های بزرگ و بالقوه فوتبال است که می‌تواند فوتبال جهان را به تحسین وا دارد.

انتهای پیام/86019/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول