اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اداره تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب:

ارتقای سطح آگاهی مردم از اهداف طرح کشوری پایش و نظارت بر بازار ICT است

مدیر کل اداره تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب گفت: ارتقای سطح آگاهی مردم و فعالان حوزه ارتباطات و کاهش تخلفات این حوزه از اهداف طرح کشوری پایش و نظارت بازار ICT است.

ارتقای سطح آگاهی مردم از اهداف طرح کشوری پایش و نظارت بر بازار ICT است

علیرضا ملکی جهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان یک نهاد حاکمیتی در سال 88 به همراه هفت دستگاه حاکمیتی و نظارتی، تفاهم نامه‌ای را به منظور احقاق حقوق مصرف کنندگان در حوزه ICT امضا کرد.

وی افزود: این هفت دستگاه نظارتی و حاکمیتی عبارت از شرکت ارتباطات زیر ساخت، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و سازمان صنعت و معدن و تجارت هستند.

مدیر کل اداره تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب عنوان کرد: ارتقای سطح آگاهی مردم و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کاهش تخلفات و جرایم این حوزه از اهداف طرح کشوری پایش و نظارت بازار ICT است.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین‌بار در کشور اجرا می‌شود تصریح کرد: در سه ماه گذشته قرار بود این مانور به صورت مشترک در سراسر کشور برگزار شود که به دلیل تغییر دولت تنها در خوزستان برگزار شد.

ملکی جهان خاطرنشان کرد: اهداف طرح به خصوص در خوزستان که بیشترین پهنای باند، استفاده از اینترنت و بیشترین مشترکان خط ایرانسل را دارد؛ اغلب در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم و فعالان حوزه ارتباطات و ارتباطات و فناوری اطلاعات و کاهش تخلفات در حوزه ICT است.

وی طرح کشوری پایش و نظارت بر بازار ICT در چهار محور بیان کرد و افزود: ارائه خدمات پشتیبانی مناسب به کاربران و بررسی وضعیت شبکه توزیع و فروش خدمات و ارایه سرویس با کیفیت مطابق با مقررات و مفاد قرارداد از محورهای این طرح هستند.

مدیر کل اداره تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب، دیگر محورهای این طرح را اینگونه بیان کرد: بررسی وضعیت شبکه توزیع و فروش خدمات و ارائه سرویس با کیفیت مناسب و مطابق با قوانین و مقررات و مفاد قرارداد از سوی بازرسان هفت دستگاه به صورت کمی و کیفی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی جمع آوری تجهیزات رادیویی که به صورت قاچاق وارد استان می‌شوند را از دیگر اهداف این طرح دانست و عنوان کرد: در 6 ماهه نخست امسال یک هزار بی‌سیم غیر مجاز و و تلفن برد بلند که باعث ایجاد اختلال در شبکه بی‌سیم استان می‌شد؛ جمع آوری شده است.

ملکی جهان اضافه کرد: برای تهیه یک گوشی باید استاندارد‌های ملی و صنعتی رعایت شود زیرا اگر موارد زیست محیطی و الکترومغناطیسی رعایت نشود باعث تشعشع و فقدان کیفیت می‌شود بنابراین باید نمونه‌های تولیدی و وارداتی بررسی شود.

وی خاطر نشان کرد: تعدادی از گوشی‌های کشور فاقد این تایید هستند که در این مانور سراسری گوشی‌های غیر مجاز ضبط و پلمپ می‌شوند.

مدیر کل اداره تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب، نظارت و کنترل پروانه بهره برداری شرکت مخابرات ایران را از دیگر برنامه‌های طرح کشوری پایش و نظارت بر بازار ICT دانست و اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران و خوزستان یک بخش خصوصی است که به مدت 10 سال پروانه بهره برداری از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اخذ کرده است.

وی اضافه کرد: امروز برابر مقررات ما موظفیم به‌منظور احقاق حقوق مشترکین از نظر تعرفه شارژی، به روز بودن و کیفیت پشتیبانی و فنی مخابرات را بررسی کنیم.

ملکی جهان بیان کرد: در هر نقطه از کشور تلفن همراه باید به روز واگذار شود، پوشش موبایل در تک تک خانه‌ها وجود داشته باشد و همچنین 95 درصد جاده‌های مواصلاتی باید پوشش موبایل وجود داشته باشد.

وی بررسی دفتر پیشخوان خدمات دولتی را از دیگر اهداف این طرح بیان کرد و گفت: این دفتر موظفند چهار هزار سرویس را به مردم ارائه دهند اما متاسفانه به دلیل مقاومت بعضی از دفا‌تر خدمات را به مردم ارائه نمی‌دهند که در این مانور دفا‌تر پیشخوان از نظر رعایت تعرفه و خدماتی که باید ارائه دهند بررسی می‌شوند.

انتهای پیام/72011/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول