اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا صورت می‌گیرد

اعزام 76 روحانی مبلغ به مناطق مختلف قزوین

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: 76 روحانی مبلغ از فردا دوم تا دوازدهم دی ماه به مدت 11 روز به مناطق مختلف این استان اعزام می‌شوند.

اعزام 76 روحانی مبلغ به مناطق مختلف قزوین

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: 76 مبلغ روحانی به مناسبت اربعین حسینی از فردا دوم تا دوازدهم دی ماه به مدت 11 روز با هدف ترویج دین اسلام به مناطق مختلف استان قزوین اعزام می‌شوند.

وی افزود: از 76 روحانی مبلغ 63 نفر مرد و 13 نفر خانم هستند که از فردا با اعزام به مناطق مختلف استان قزوین پیرامون احکام و مباحث دینی و معرفتی در بین مردم تبلیغ می‌کنند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: 46 روحانی مبلغ مرد و 13 نفر مبلغه از سوی دفتر تبلیغات استان قم و 17 نفر روحانی مبلغ مرد نیز از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان به مناطق مختلف استان قزوین اعزام می‌شوند.

نظری به آمار روحانیون اعزامی به شهرستان‌های مختلف استان قزوین اشاره کرد و گفت: 11 مبلغ روحانی مرد و دو مبلغه زن در شهرستان تاکستان، 12 مبلغ روحانی مرد و سه مبلغه زن در شهرستان بویین‌ زهرا، هشت مبلغ روحانی مرد و یک مبلغه زن در شهرستان آوج، پنج مبلغ روحانی مرد و یک مبلغه زن در شهرستان البرز و هشت مبلغ روحانی مرد و دو مبلغه زن در شهرستان آبیک اعزام می‌شوند.

این مسئول ضرورت بیان احکام و معارف دین با سیره عملی اهل‌بیت (ع)، تبیین اهمیت اقامه نماز و فرهنگ‌سازی حضور مردم در مساجد برای اقامه نماز، بیان اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجه نظام و حمایت از مردم مظلوم در فلسطین و مصر را از جمله برنامه‌های مذهبی روحانیون مبلغ در مناطق مختلف استان قزوین عنوان کرد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: تبیین جنگ نرم دشمن و راه‌های مقابله با آن و تأکید بر حفظ حجاب و عفاف و تکریم زن در جامعه از جمله دیگر برنامه‌های مذهبی روحانیون مبلغ در مناطق مختلف استان قزوین است.

نظری اهمیت تشکیل خانواده و مقابله با تخریب آن و بیان آثار مخرب مصرف مواد مخدر و تأکید بر پیشگیری از آن بین مردم و تبیین ترک محرمات به ویژه مصرف مشروبات، غیبت و الکل را از دیگر برنامه‌های مذهبی روحانیون یاد شده برشمرد.

این مسئول با بیان اینکه هر ساله در مناسبت‌های مختلف دینی و ملی روحانیون مبلغ به مناطق مختلف استان‌ قزوین اعزام می‌شوند، یادآور شد: دهه اول محرم از جمله مهم‌ترین این مناسبت‌ها است که با هدف گسترش آگاهی و اطلاعات دینی و مذهبی مردم به این مناطق اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/77009/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول