اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان خبر داد

ایجاد ساختاری نظام‌مند برای فعالیت طلاب و روحانیون در سیستان و بلوچستان

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت در راستای ایجاد ساختار نظام‎مند برای روحانیون و طلبه آنها را شناسایی و خدمات زیادی را به آنها ارائه می‌کند.

ایجاد ساختاری نظام‌مند برای فعالیت طلاب و روحانیون در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام احمد براتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: یکی از مولفه‌های مهم توسعه جوامع پیشرفته، کسب علم در جامعه و تعداد آمار تحصیل‌کردگان موجود در آن است.

براتی ادامه داد: یکی از شاخص‌های مهم مد نظر مقام معظم رهبری نیز ارتقای سطح علمی جامعه، آمار تحصیل کردگان حوزه و دانشگاه از نظر نوع تعداد تحصیل کردگان و نوع تحصیل از نظر کیفیت و سطح است. معاون فرهنگی نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: جامعه اسلامی به سمت تمدن شکوهمند اسلامی در حال حرکت بوده در همه عرصه‌های جامعه در تکافو و تلاش است تا به اهداف خود برسد که یکی از عوامل موثر در این زمینه نیروی انسانی است که ما به عنوان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ارتباط با جامعه اهل سنت باید در این عرصه بیش از پیش تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه روحانیون از اقشار ضعیف جامعه هستند و باید بستر لازم برای ارتقای سطح دانش آن‌ها را فراهم کرد، گفت: نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان در راستای ایجاد ساختار نظام‎مند برای روحانیون و طلبه آنها را شناسایی و خدمات زیادی را به آنها ارائه می‌کند.

براتی به تشریح این خدمات پرداخت و ادامه داد: تاکنون 6 هزار و 450 نفر از طلاب و روحانیون زیر پوشش نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان قرار گرفته که 5 هزار و 663 نفر کارت شهریه و خدمات معتبر دریافت کرده‌اند.

این مسئول گفت: در حال حاضر 350 نفر مدرسان زیر پوشش حوزه‎های علمیه اهل سنت سیستان و بلوچستان و 268 نفر از ائمه جمعه استان زیر پوشش قرار دارند و حق الزحمه دریافت می‌کنند.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: هم‎اکنون 2 هزار و 955 نفر آمار ائمه جماعات استان است که از این تعداد 2 هزار و 135 نفر دارای خدمات بیمه تامین اجتماعی فعال و هزار و 884نفرهم از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه 60 نفر از طلاب سیستان و بلوچستان وام ازدواج و 145 نفر هدیه ازدواج و 162 نفر نیز وام حوادث دریافت کرده‌اند و 75 نفر از این افراد به سن بازنشستگی رسیده و مستمری بگیر تامین اجتماعی شده‌اند.

براتی در پایان اقدام در راستای معافیت تحصیلی طلاب، معرفی طلاب و روحانیون به راهنمایی و رانندگی، معرفی طلاب به اداره گذرنامه، معرفی طلاب به نظام وظیفه به منظور اعزام به خدمت یا دریافت معافیت پزشکی، صدور گواهی برای طلاب برای ارائه به ادارات را از دیگر خدمات نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان عنوان کرد.

انتهای پیام/75005/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول