اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه:

کنگره سراسری یادواره شهدای روحانیت در کشور شکل می‌گیرد

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه به‌ زودی کنگره سراسری یادواره شهدای روحانیت و موزه انقلاب و دفاع مقدس شکل می‌گیرد، گفت: ما نیازمند آثار و تالیفاتی از حضور روحانیت در جبهه‌ها هستیم تا اسنادی برای آیندگان باشد.

کنگره سراسری یادواره شهدای روحانیت در کشور شکل می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس در بابل، حجت‌الاسلام علی سعیدی امشب در یادواره 400 تن از شهدا روحانی مازندران در مدرسه فیضیه بابل اظهار داشت: روحانیت همواره جلودار، پیشتاز، الگو،اسوه و مرجعیت فکری جامعه را به عهده دارد و این سبب پیشتازی روحانیت شده است.

سعیدی تصریح کرد: روحانیت همیشه پرچم‌دار گفتمان نبوی و علوی در برابر گفتمان ملی‌گرایی،مارکسیستی و لیبرالیسم در هزار سال گذشته بودند.

وی به مهم‌ترین الزامات پیشتازی روحانیت اشاره و اظهار داشت: دو مقطع غیبت کبری تا قیام امام‌(ره) که قدرت و حکومت در اختیار ولی فقیه نبود و دوره‌ای که ولی فقیه عهده‌دار اداره جامعه است که هر کدام الزامات پیشتازی متفاوتی دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه نخستین شرط پیشتازی روحانیت در دوران حاکمیت ولی‌فقیه همسویی،همگرایی و هم صحبتی با ولی فقیه است،ادامه داد: محور نظام ولی فقیه است.

سعیدی با بیان اینکه همان‌گونه که در زمان پیامبر اکرم محور نظام،حقانیت و ولایت الهی است، اذعان داشت: مشکل ابوموسی اشعری، عمر و دیگر خواص این بود که شرایط عصر علوی را درک نکردند و در برابر جنگی که در گرفت سکوت کردند و دستور ولی خدا را اجابت کردند و دچار انحراف شدند،زیرا گفتند علی با اهل قبله جنگید در حالی که پیامبر نجنگید.

سعیدی با اشاره به اینکه عصر امام (ره) با عصر رهبر معظم انقلاب فرق می‌کند و قیاس این دو غلط است،خاطرنشان کرد: در اصول،اصل امام و رهبر یکسان ولی در فروع تابع تشخیص ولی فقیه است و تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در عصر امام نبود تنها جنگ سخت بود و جنگ نرم و جنگ سخت اقتضا خاص خود را دارد.

وی با اعلام اینکه در گذشته موضع ما نسبت به حمایت از فلسطین و لبنان و دشمنی با آمریکا اعتقادی بود ولی امروز امنیتی،اعتقادی و استراتژیکی است،گفت: تشخیص این امر نیز با ولی فقیه است و تعبد در این زمان حرف اول را می‌زند.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: شهدای دفاع مقدس از متعبدترین مردان زمان خود بودند چون بدون پرسشی با فرمان امام وارد عرصه دفاع شدند و با فرمان امام نیز قطعنامه را پذیرفتند.

سعیدی بیان داشت: فرقی نمی‌کند فرمانده امام صادق (ع) باشد یا رهبر انقلاب، امروز ما نیازمند تعبد و پیروی از امام هستیم.

وی اظهار داشت: در 9 دی مردم متوجه انحراف خواص شدند و به دنبال رهبر خود رفتند لذا حماسه 9 دی در تاریخ رقم خورد.

سعیدی با اشاره به اینکه درک درست از مواضع رهبری مهم‌ترین الزام است،تصریح کرد: باید فهمید که زمان جنگ با زمان فعلی فرق دارد، جنگ هیجان دارد ولی دوره امروز دوره سازندگی است و نمی‌توان این دو را با هم قیاس کرد.

وی خطاب به کسانی که در گفتن مرگ بر آمریکا دچار تردید هستند، بیان داشت: امروز جنگ با آمریکا منطقه‌ای است و مرز ما ساحل مدیترانه است اما در گذشته جنگ ما با آمریکا در مرزهای داخلی بود، بعضی از خواص این واقعیت را نمی‌فهمند.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان داشت: اگر امروز آمریکا در مذاکره با ما رویکرد نسبی مثبت نشان می‌دهد ناشی از منطقه نفوذ ما است.

وی زمان‌شناسی را یکی از الزامات مهم دانست و گفت: درک خواص و روحانیت از نیازهای زمان بسیار مهم است،بعضی جلوتر از زمان،عده‌ای همراه، وعده‌ای عقب‌ترند در ماجرای فتنه‌گران عده‌ای از خواص  عقب‌تر از زمان بودند و هنوز هم عقب‌ترند و حاضر نیستند کلمه فتنه را بگویند.

سعیدی با اشاره به اینکه امروز سه چهره اسلام تبلیغ می‌شود، اظهار داشت: امروز از تریبون عربستان اسلام وهابی‌گری،تند و خشن که در سوریه نمود یافت و سر بریدن افتخار آنها است،تریبون ترکیه که اسلام سکولاریزم را اشاعه می‌کند، ما وتریبون انقلاب باید زهرا را طوری معرفی کنیم که چهره واقعی او به جهان و دیگر ائمه معرفی شوند.

سعیدی گفت: دشمن‌شناسی از دیگر الزامات مهم است،دشمن‌ انواع مختلف،با لباس و سنگر‌ها و شعارهای مختلف وارد عرصه می‌شود، یک بار با جنگ نظامی و یک بار بر سر میز مذاکره می‌نشیند.

این مسئول تصریح کرد: باید توافق هسته‌ای در چارچوب تدابیر رهبری باشد،کسانی که در این مسیر ماموریت دارند توجه کنند؛ دشمن ،دشمن است و از انواع حربه‌ها استفاده می‌کنند و ما باید دقت لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه به‌ زودی کنگره سراسری یادواره شهدای روحانیت و موزه  انقلاب و دفاع مقدس شکل می‌گیرد، افزود: ما نیازمند آثار و تالیفاتی از حضور روحانیت در جبهه‌ها هستیم تا اسنادی برای آیندگان باشد.

انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول