اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

روحانیون مکتب اهل بیت(ع) را در دنیا منتشر کنند

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اگر روحانیون در کنار هم باشند می‌توانند دشمن را شکست دهند، گفت: ما امروز وظیفه داریم در کنار هم بایستیم و مکتب اهل بیت (ع) را به جهانیان نشان دهیم.

روحانیون مکتب اهل بیت(ع) را در دنیا منتشر کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی پیش از ظهر امروز در همایش مدیران استانی مرکز مدیریت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور که با موضوع «طرح سنجش سلامت طلاب و روحانیون» برگزار شد، اظهار کرد: مدیران مراکز حوزوی امروز رسالت سنگینی در قبال طلبه‌ها دارند.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی تمدن اسلامی می‌خواهد بر اساس حوزه فرهنگ دین بازسازی شود، گفت: کارشناسان اصلی در حوزه فرهنگ دین روحانیون هستند.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروز جهان به دلیل وجود رسانه‌های مختلف به هم متصل شده است، عنوان کرد: با استفاده از این امکانات روحانیون بهتر می‌توانند مکتب جهان اسلام را به جهانیان منتقل کنند و حوزه باید در این زمینه پاسخگوی جهانیان باشد.

وی با اشاره به اینکه در هیچ دوره‌ای مانند امروز دشمنان تلاش گسترده‌ای برای نابودی اسلام نکرده بودند، بیان کرد: روحانیون باید در شناسایی درست مکتب اهل بیت (ع) به دیگران تمام تلاش خود را انجام دهند.

ربانی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی معادلات بین‌المللی را به هم زده و معادله جدیدی ارائه کرده است، گفت: اگر روحانیت بتواند به رسالت خود عمل کند یک فتح‌الفتوح را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه اگر روحانیون در کنار هم باشند می‌توانند دشمن را شکست دهند، تصریح کرد: ما امروز وظیفه داریم در کنار هم بایستیم و مکتب اهل بیت (ع) را به جهانیان نشان دهیم.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه قرآن می‌فرماید «اگر مومنین با هم متحد نباشند، زمینه فتنه به وجود می‌آید» اذعان کرد: وهابیت امروز دست در دست ملحدین عالم برای نابودی این مکتب حیات‌بخش گذاشته است.

وی با بیان اینکه مدیریت حوزه علمیه فضا را به گونه‌ای فراهم کرده است که مرکز خدمات بتواند به اهداف خود عمل کند، گفت: مرکز خدمات باید در کنار مدیریت حوزه علمیه باشد و کوتاهی در این کار غیرقابل قبول است.

ربانی با اشاره به اینکه این همایش آغاز یک راه برای افزایش همکاری‌ها است، بیان کرد: از مدیران استانی تقاضا دارم که نسبت به هم همکاری و محبت داشته باشند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنند.

انتهای پیام/2258/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول