اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد:

یادواره شهدای بویراحمد 22 اسفند ماه برگزار می‌شود

معاون پژوهشی و فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری یادواره شهدای شهرستان بویراحمد در 22 اسفند ماه سال جاری خبر داد.

یادواره شهدای بویراحمد 22 اسفند ماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رمضان قرقانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشکیل ستاد یادواره شهدای شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: این ستاد متشکل از کمیته‌های مختلف تبلیغات و اطلاع‌رسانی، کمیته فرهنگی، کمیته پشتیبانی و کمیته امنیت و انتظامات که اعضای هرکدام مشخص شده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عاملی برای ایجاد انقلاب شد، اظهار کرد: ملت ایران با حمایت همه‌جانبه از اصل ولایت فقیه باعث بقای انقلاب شدند از این‌رو فعالیت‌ها و برنامه‌ها بنیاد بر اساس تاکیدات رهبری ترسیم شده است.

این مسئول در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شهید و شهادت اشاره و اذعان کرد: از تاکیدات مؤکد رهبری زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده، تجلیل از خانواده‌های شهیدان، جانبازان و ایثارگران است که همه باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با تاکید بر این‌که در هر برهه‌ای از زمان نیازمند ایثار و شهادت هستیم، گفت: اگر روحیه ایثارطلبی و شهادت رزمندگان نبود انقلاب ایجاد نمی‌شد و استمرار نمی‌یافت؛ از این‌رو باید گفت تضمین انقلاب بر مبنای ایثار و شهادت است و همگان باید قدر آن را بدانیم.

قرقانی در ادامه به نقش و وظیفه نهادها و دستگاه‌ها در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ایثارگران و رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: انتظار می‌رود نهادها و دستگاه‌های عضو ستاد یادواره شهدا که در قالب کمیته‌هایی تشکیل شدند نهایت همکاری با بنیاد شهید را داشته باشند تا بتوان برنامه‌ای در خور شان آن‌ها به خون غلطیدگان اجرا کرد.

این مسئول با تاکید بر این‌که در سطح استان، شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها بر حسب وظیفه یادواره‌هایی چه از سوی بنیاد و چه به صورت مردمی با هماهنگی بنیاد شهید برگزار می‌شود، گفت: هدف ما بر این است تا با ساماندهی هرچه بهتر برنامه‌ها، یادواره‌ها و یادبودها را در سطح مناطق مختلف استان برگزار کنیم.

معاون پژوهشی و فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم هرچه بهتر فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: یادواره‌های شهدا چه در سطح استانی و چه شهرستانی باید ساماندهی شده باشند و برنامه‌ای در خور شان شهدا انجام دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که هر اداره و سازمانی به نوعی برنامه‌‌هایی در خصوص تجلیل از خانواده‌های شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا دارند انتظار می‌رود به منظور ساماندهی هرچه بهتر، کلیه اعتبارات یکی شود که بهترین کار اجرای ستاد یادواره شهدای شهرستان است که باید با وحدت رویه حرکت کنند.

قرقانی با بیان این‌که اگر قرار است برنامه‌ای صورت گیرد هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند کاری را به سرانجام برساند، گفت: برنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد بر این است تا یادواره شهدای شهرستان بویراحمد را در 22 اسفندماه سال جاری که مصادف با تجلیل از شهدا است برگزار کنیم.

این مسئول، کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی یادواره شهدای شهرستان بویراحمد را بنیاد شهید شهرستان، صدا و سیما، سپاه پاسداران، نماینده دانشگاه‌های مستقر در استان عنوان کرد و گفت: اعضای کمیته فرهنگی شهرستان متشکل از آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرداری میراث فرهنگی و بنیاد حفظ آثار است.

قرقانی اعضای کمیته پشتیبانی و تدارکات را فرمانداری، جهاد کشاورزی، شرکت برق، شرکت نفت، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات، اوقاف و امور خیریه و اداره ورزش و جوانان عنوان کرد و گفت: اداره اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی، و پایگاه مقاومت بسیج عضو کمیته امنیت و انتظامات هستند.

معاون پژوهشی و فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که شهید تنها متعلق به خانواده آنان نیست بلکه متعلق به جامعه است، اذعان کرد: کلیه نهادها و دستگاه‌ها موظف هستند که نهایت همکاری و مشارکت در برگزاری یادواره‌ها را داشته باشند و در ثواب برگزاری آن سهیم باشند.

انتهای پیام/82011/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول