اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد

نمایش شور حسینی دانش‌آموزان مازندرانی در اربعین سالار شهیدان

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: دانش‌آموزان مازندرانی شور حسینی (ع) را در اربعین سرور و سالار شهیدان به نمایش می‌گذارند.

نمایش شور حسینی دانش‌آموزان مازندرانی در اربعین سالار شهیدان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از اداره روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، محمدعلی امیری اظهار داشت: برای سومین سال متوالی، دانش‌آموزان مازندران در قالب هیئت‌های عزاداری در سطح شهرستان‌ها و مناطق برای حضرت سیدالشهدا اقامه عزا می‌کنند.

وی بیان داشت: این مراسم براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از مدرسه و در مسیرهای تعیین شده برگزار می‌شود و این مراسم به عنوان نماد حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های سالانه اداره کل آموزش و پرورش ثبت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد:  دانش‌آموزان پسر در تمامی دوره‌های تحصیلی با هدایت مدیران، معاونان و معلمان و همراهی اولیا این برنامه معنوی را اجرا می‌کنند.

امیری با درخواست از آحاد ملت در همراهی با آینده سازان استان افزود: مراسم دسته‌روی و عزاداری از ساعت 9 صبح روز یک‌شنبه اول دی ماه آغاز می‌شود.

وی از آمادگی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در برگزاری این مراسم خبر داد و گفت: تمام تدابیر لازم اندیشیده شد تا حضوری موثر از دانش‌آموزان را شاهد باشیم.

امیری با یاد‌آوری درس‌های تربیتی عاشورا نزدیکی به این رویداد بزرگ تاریخ را نزدیکی به فضیلت‌ها عنوان کرد و افزود: راهبردهای اساسی آموزش و پرورش در برابر هجمه‌های همه‌جانبه دشمن، بهره‌گیری از فرهنگ اهل بیت(ع) و عاشورا در کنار قرآن‌آموزی است.

مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران نیز از آمادگی تشکل‌های دانش‌آموزی مازندران برای حضور در مراسم اربعین حسینی(ع) خبر داد.

حجت‌الاسلام میرزاحسن صادقی اذعان داشت: این مراسم باشکوه فردا (یکشنبه) در مرکز استان مازندران از ساعت 9 صبح از سازمان دانش‌آموزی استان واقع در ابتدای خیابان امیر مازندرانی آغاز و تا امام زاده یحیی(ع) ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سایر شهرستان‌ها و مناطق براساس مسیرهای اعلام شده مراسم در روز یک شنبه اول دیماه انجام می‌شود.

صادقی با اعلام حضور پرشور و حماسی تشکل‌های دانش‌آموزی برای حضور در مراسم اربعین حسینی تصریح کرد: مراسم دسته‌روی با حضور پرشور تشکل‌های دانش‌آموزی، نوجوانان و جوانان دانش‌آموز همراه با نوحه‌سرایی و سینه‌زنی همزمان در  تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2296/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول