اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت مسجد مقدس جمکران:

عزاداری بزرگ روز اربعین خار چشم دشمنان خواهد شد

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به مراسم عزاداری بزرگ روز اربعین از حرم مطهر فاطمه معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران گفت: با عنایت امام زمان (عج) این مراسم که خار چشم دشمنان است، چشم آمریکا را کور می‌کند.

عزاداری بزرگ روز اربعین خار چشم دشمنان خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی استان قم که صبح امروز با موضوع عزاداری بزرگ اربعین حسینی از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به اینکه نهضت امام‌خمینی (ره) همه چیزش از امام حسین (ع) است، اظهار داشت: نهضت امام از عاشورای 1342 و مهم‌ترین فراز پیروزی انقلاب از عاشورای 1357 بود و ما هرچه داریم از امام حسین (ع) و البته از اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرمود حسین منی و انا من حسین و اشاره انا من حسین به این می‌پردازد که حتی بقای قرآن، بقای اسلام و بقای نام رسول الله (ص) در پرتو نام امام حسین (ع) است و البته رابطه بین عاشورا، انتظار و امام حسین(ع) و امام زمان (عج) خودش داستان شگفتی است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه اربعین دارای ویژگی برجسته‌ای است، اظهار داشت: یکی از نشانه‌های شیعه زیارت اربعین است، در همین جهت هم می‌دانیم بزرگترین زیارت امام حسین (ع) در زیارت اربعین است و امسال هم فکر می‌کنیم بزرگترین تجمع تاریخ و اربعین‌های تاریخ تشیع اتفاق خواهد افتاد.

رحیمیان ادامه داد: سال‌هایی که در نجف اشرف در خدمت امام بودیم تقریبا همه اربعین‌ها را از نجف اشرف پیاده به کربلا مشرف می‌شدیم، اربعین یکی از نشانه‌های شیعه و تشیع است و آنهایی که توفیق پیدا کردند و مشرف شدند حضوری زیارت می‌کنند، آنهایی هم که توفیق پیدا نکردند و دلشان خواست نیت می‌کنند از همین جا و از دورترین نقاط زمین هم که سلام بدهیم آنها می‌شنوند و جواب می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ما در شهر کریمه اهل بیت (س) هستیم بیان، داشت: قم به نام اهل بیت (ع) است و در کنار قم نیز جایگاهی است که به نام ولی دم امام حسین(ع) است، آن کسی که باید بیاید و انتقام خون حضرت را بگیرد و با نابود کردن همه ظالمان حکومت الله را در سراسر گیتی محقق کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: چه زیبا است که رهروان راه حسین (ع) و عاشقان پیر خمین در قم حرکت شایسته‌ای در این مرکز انجام دهند که الگوی دیگر شهرها شود که اگر دیگر افراد دستشان به کربلا نرسید همه زمین‌ها کربلا شود و حرکت کربلایی انجام دهند.

حجت‌الاسلام رحیمیان با تاکید بر اینکه امام هرچه داشت از هیئتی بودنش داشت، ابراز داشت: امام در تمام شهادت‌ها مراسم روضه می‌گرفتند. همه این روضه‌ها برای ائمه یک روز بود اما وقتی فاطمیه فرا می‌رسید در دهه اول و دهه دوم فاطمیه هرکدام سه روز روضه می‌گرفتند. ایشان هنگامی که نام امام حسین (ع) را می‌شنیدند شانه‌هایشان می‌لرزید و قطرات اشک بر محاسنشان جاری می‌شد.

وی با اشاره به مراسم عزاداری بزرگ روز اربعین از حرم مطهر فاطمه معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: با عنایت امام زمان (عج) این مراسم که خار چشم دشمنان است، چشم آمریکا را کور می‌کند؛ فقط روز قدس و روز 22 بهمن نیست که حافظ انقلاب است بلکه همه‌ی حضورهای در صحنه و نیز روز قدس و 22بهمن نشات گرفته از عاشورا و اربعین حسینی است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه دشمنان به بهانه مذاکره دندان طمعشان را تیز کرده‌اند، تاکید کرد: مقام معظم رهبری تصریح کردند که ما به آنها خوشبین نیستیم، تا وقتی که دستمان را روی سرمان نگذاریم و تسلیم محض روش و سنت و آیین آنها نشویم آنها دست از سر ما بر نمی‌دارند.

رحیمیان ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مشکل غرب با ایران مشکل هسته‌ای نیست، مشکل غرب با ایران اسلام ناب محمدی و اسلام علوی، حسینی و عاشورایی است و ما جز از طریق مقاومت و حضور در صحنه و عاشورایی و اربعینی حرکت کردن و احیای شعائر دینی در سطح جامعه راهی برای پیروزی نداریم.

انتهای پیام/78009/ح40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول