اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

اروپائیان سعی کرده‌اند علم را از توحید و خدا جدا کنند

یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه علومی را که مسلمانان به وجود آوردند به اروپا رفته است یادآور شد: اروپائیان سعی کرده‌اند علم را از توحید و خدا جدا کنند.

اروپائیان سعی کرده‌اند علم را از توحید و خدا جدا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی امشب در مراسم دیدار با نخبگان، حوزویان دانشگاهیان و فرهنگیان خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در روایات اهل بیت (ع) با تکرار و تاکید ذکر شده مسئله شناخت زمان است.

وی به شناخت کامل اشاره کرد و ادامه داد: شاخت کامل یعنی شناخت اهل زمان، حوادث زمان، ارزیابی کردن حوادث زمان و ریشه‌یابی کردن آن است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: شناخت زمان و در راستای زمان گام برداشتن با تاریخ و فرهنگ انقلاب تعامل بسیار داشته و مانند حلقه با هم در ارتباط هستند.

نوری‌همدانی با بیان این‌که هیچ حادثه‌ای بدون ریشه و هدف نیست، تصریح کرد: اگر کسی بخواهد در زمان ما با فرهنگ اسلام و انقلاب آشنا شود باید تاریخ را از زمان صدر اسلام  ورق زده و مطالعه کند.

وی یادآور شد: پیامبر(ص) در زمان جاهلیت ظهور کرده و جهان را با علم فرهنگ و سیاست خود روشن و آشنا کرد.

استاد حوزه علمیه قم دعوت پیامبر را مقدمه یک فرهنگ و نظام جهانی دانست و اذعان داشت: این امر سیاست عظیمی را به وجود آورده که در دنیا فراگیر شده است.

نوری‌همدانی با بیان این‌که پایه‎گذار علم در دنیا مسلمانان بوده‌اند، اضافه کرد: در این راستا تمام اصطلاحات علم عربی بوده که زبان مسلمانان است.

وی ادامه داد: علومی که در دست مسلمانان بوده با خدا و توحید همراه و توام است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: تمام علوم در اسلام به وجود آمده‌است.

نوری‌همدانی با بیان این‌که علومی را که مسلمانان به وجود آوردند به اروپا رفته است، یادآور شد: اروپائیان سعی کرده که علم را از توحید و خدا جدا کنند.

وی افزود: بیرجند علاوه بر این‌که دارای مردمی با تقوا است شهر فرهنگ و ادب است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که در اسلام حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار دارند، اضافه کرد: امام خمینی حوزه و دانشگاه و مستضعفان را با یکدیگر پیوند دادند.

نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: با شناخت خدا، جهان‌شناسی و انسان‌شناسی که این علوم در غرب وجود ندارد می‌توان مجد و قدرت اسلام را بازگرداند.

انتهای پیام/22481/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول