اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

روحانیون مرزداران اعتقادی جامعه هستند

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: همانطور که نظامیان از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی دفاع می‌کنند روحانیون هم مرزداران اعتقادی جامعه بوده و از افکار و اندیشه‌ها پاسداری می‌کنند.

روحانیون مرزداران اعتقادی جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌لله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران و مسئولان تیپ 83 امام صادق (ع) با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و ارتباط این نهضت با علما اظهار کرد: این انقلاب توسط فردی روحانی و مرجع تقلید بنیان گذاشته شده و پس از اینکه ایشان پرچم نهضت را برافراشتند کسانی که در وهله نخست گرد آن جمع شدند از میان روحانیون بودند.

وی افزود: پس از حمله به روحانیون در مدرسه فیضیه، رژیم شاه تصمیم گرفت طلاب را برای انجام خدمت وظیفه به پادگان‌ها ببرد و زمانی هم که ما به همین منظور خدمت امام رسیدیم ایشان فرمودند شما وظیفه دارید مردم را برای نهضت تربیت کنید و چه بهتر که به میان نظامیان بروید و تکلیف خود را انجام دهید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه پاسداشت از ارزش‌‌ها و اهداف انقلاب هم وظیفه اصلی روحانیون است، عنوان داشت: بر اساس تعالیم دینی همه مردم باید آمادگی خود را در همه زمینه‌ها حفظ کنند.

وی ادامه داد: آمادگی بر چند نوع است؛ آمادگی فکری که بتواند اندیشه‌ای را در زمینه دین در جهان گسترش دهد و این در حقیقت وظیفه کسانی است که می‌خواهند رهبری جامعه را بر عهده بگیرند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به وظایف مرزبانان نظامی در مرزهای هوایی، زمینی و دریایی خاطرنشان کرد: روحانیون هم به طریقی دیگر مرزبان نظام اسلامی هستند و باید در زمینه افکار و عقاید سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به دفاع از مرزهای حکومت دینی بپردازند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر دشمن‌شناسی و توطئه‌شناسی به ویژه از سوی روحانیون بیان داشت: در نهج‌البلاغه آمده است که حضرت علی(ع) فرمودند سه گروه با شما دوست و سه گروه هم دشمنان شما هستند؛ دوستان، دوستان دوستان و دشمنان دشمنان جزو گروه نخست و دشمنان، دشمنان دوستان و دوستان دشمنان هم گروه دوم هستند.

وی گفت: کار روحانیون و مرزداران اعتقادی جامعه هزار هزار برابر از مرزداران نظامی ثواب بیشتری دارد زیرا از افکار جامعه دفاع می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی آمادگی فکری و اطلاعاتی را زمینه مرزداری از اعتقادات جامعه دانست و تصریح کرد: تمام نقشه‌ها و نقاط ضعف دشمنان را باید به خوبی شناخت و راه‌های نفوذ آنها را پیدا کرد؛ در این میان آمادگی تمرینی و تجهیزاتی هم اهمیت فراوانی دارد هرچند ایمان و عقیده حرف آخر را می‌زند ولی باید از نظر صنایع دفاعی هم به تقویت خود بپردازیم و امروز هم شاهد هستیم که جمهوری اسلامی در این راستا موفقیت‌های زیادی به دست آورده است.

این مرجع تقلید با اشاره به گسترش فرهنگ جهاد و شهادت به عنوان تقویت‌کننده آمادگی روحی عنوان داشت: عمده ضعف نیروهای دشمن به دلیل ترس از مرگ است؛ در جریان جنگ 33 و 22 روزه شاهد بودیم ارتش رژیم صهیونیستی که افسانه شکست‌ناپذیری خود را تبلیغ می‌کرد در مقابل حزب‌الله و حماس شکست خورد زیرا سربازان این رژیم از مرگ می‌ترسند و به همین دلیل ذلیل شدند ولی مسلمانان با نهراسیدن از مرگ به عزت و افتخار رسیدند.

وی با تاکید بر ضرورت مطالعه تاریخ به ویژه سرگذشت انبیای الهی و امت‌های آنها گفت: با مطالعه تاریخ می‌توان به عوامل شکست یا پیروزی گذشتگان پی برد و درس گرفت.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اسلام، ولایت فقیه و مردم به عنوان ارکان اصلی انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما به سلاح هسته‌ای هیچ نیازی نداریم زیرا مردم پشتوانه اصلی نظام هستند؛ باید مردم را دلگرم و امیدوار نگاه داشت زیرا همین ملت بودند که در دوران دفاع مقدس از اسلام و کشور پاسداری کردند.

انتهای پیام/78004/خ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول