اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

افرادی مانند سید حسن نصر‌الله در کشورهای اسلامی سینه سپر کنند

یکی از مراجع تقلید قم گفت: لازم است کسانی مانند سید حسن نصرالله در کشورهای اسلامی وجود داشته باشند و سینه سپر کنند و نگذارند دشمن‌ این قیام‌ها را لوث کند.

افرادی مانند سید حسن نصر‌الله در کشورهای اسلامی سینه سپر کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از دست‌اندرکاران همایش ملی جایگاه ادیان الهی در نظام‌های حقوقی گفت: در دنیای امروز صف‌بندی در برابر تعالیم انبیا و انحراف از تعالیم انبیا وجود دارد و در اصل نظام خلقت انسان‌ها در 2 جبهه حق و باطل در برابر یکدیگر هستند و هدف انبیا این بوده که جبهه باطل به طور کامل نابود شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در دنیای امروز وجود دارد در نتیجه انحراف از ادیان الهی و مسیر انبیاست.

این مرجع تقلید عنوان کرد: در چنین شرایطی باید دنیا را بیدار‌تر کنیم زیرا بسیاری از مشکلات کنونی جامعه در نتیجه انحراف از مسیر و راه انبیاست و اهداف پیامبران، صداقت، کمال، تقوا، دوستی و کرامت انسان‌هاست.

وی یادآور شد: افرادی در این زمینه باید در برابر دشمنان سینه سپر کنند و اهداف را نشان دهند و با استفاده از وسایل ارتباطی اهداف انبیا معرفی و دلایل حقانیت آن‌ها بیان شود، بنابراین اگر اهداف انبیا تبیین شوند، کار بزرگی صورت گرفته است.

نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: باید ثابت شود که افرادی هستند که در اسم و ظاهر پیرو انبیا هستند ولی در عمل بر خلاف این اهداف اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورات قرآن مسلمانان نباید زیر سیطره کفار باشند، گفت: کشوری مانند عربستان که چند میلیون قرآن چاپ می‌کند و در اختیار مسلمانان زائر قرار می‌دهد، زیر سیطره صهیونیست‌هاست به طوری که این امر بر خلاف دستورات قرآن است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: مردم باید این افراد را بشناسند البته برگزاری همایش تا این اندازه بر دشمن تاثیر ندارد.

وی عنوان کرد: اینکه کسانی برای پیاده‌سازی اهداف الهی و در برابر صهیونیست‌ها، آمریکا و کشورهای زیر سیطره آن‌ها قیام کنند بسیار مهم است.

نوری‌همدانی تصریح کرد: اکنون کشور فرانسه مشکلات فراوانی دارد که در نتیجه انحراف از ادیان الهی است.

وی عنوان کرد: باید مردم در رفاه باشند و به اعتراضات مردم گوش داده شود نه اینکه صهیونیست‌ها مردم را از خانه و کاشانه خود بیرون کنند، این اقدام بر خلاف اهداف انبیاست بنابراین به کسانی نیاز داریم که سینه سپر کرده و این مطالب را تبیین کنند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: دلیل و برهان، موعظه و جهاد از جمله مراحل اقدامات انبیاست که در این زمینه باید افرادی تربیت، آماده و مجهز شوند که بتوانند قیام کنند.

وی با اشاره به اقدامات امام خمینی (ره) گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی با استکبار و استبداد برخورد کرد و با کمک و همراهی مردم توانست استبداد و استعمار را قلع و قمع کند.

نوری‌همدانی ادامه داد: شرط اول این است که خود را آماده کنیم و کفن‌پوش به میدان بیاییم زیرا هیچ اقدامی بدون کفن‌پوشی ثمر ندارد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبران افرادی را تربیت کردند که هیچگاه سست نشدند باید تلاش کنید با احیای اهداف انبیا تربیت افراد را در دستور کار قرار دهید.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: انقلاب اسلامی از ایران شروع شد و اکنون به کشورهای مصر، تونس، اردن و عربستان رسیده و حتی کشورهای اروپایی، روسیه، فرانسه و انگلستان قیام کردند و اکنون در آمریکا 99 درصد مردم در برابر یک درصد جنبش وال ‌استریت را به راه انداختند.

وی تاکید کرد: لازم است کسانی مانند سیدحسن نصرالله در کشورهای اسلامی وجود داشته باشند و سینه سپر کنند و نگذارند دشمن‌ این قیام‌ها را لوث کند.

نوری‌همدانی یادآور شد: دشمن تصور می‌کرد این قیام‌ها که با الله‌اکبر آغاز شده، قیامی اسلامی مانند انقلاب است بنابراین از حرکت آن جلوگیری کردند تا قیامی مانند انقلاب شکل نگیرد.

وی تصریح کرد: در قیام‌ها یک طرف طرفداران انبیاء‌الهی و طرفی دیگر شیاطین هستند بنابراین باید اهداف پیامبران تبیین شود تا روز به روز مستضعفان بیدارتر شوند.

انتهای پیام/78003/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول