اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

وضع حوزه‌ها بیشتر باید مورد توجه باشد

یکی از مراجع تقلید در قم گفت: باید به وضع حوزه‌ها توجه بیشتری شود و نظم و انضباط به‌وجود آید و افراد دارای استعداد و توانمندی به کار گرفته شوند.

وضع حوزه‌ها بیشتر باید مورد توجه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار مدیران و صاحب‌نظران و کارشناسان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دبیر جشنواره علامه حلی و دبیر کتاب سال حوزه، با بیان اینکه کار شما بسیار مهم است و جزو مهم‌ترین کارهای حوزه محسوب می‌شود،‌ گفت: قبول کردن این کار دلیل همت بلند، شایستگی و برجستگی شما است.

وی خاطرنشان کرد:‌ اسلام پاسخگوی همه احتیاجات در همه زمان‌هاست و علمای بزرگ در هر زمانی توانستند گام‌هایی بردارند و پاسخگو باشند و حتی با مناظره منطق اسلام ناب را ثابت کردند ولی باید در نظر گرفته شود که احتیاجات در زمان‌های مختلف فرق می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به مطالب نگران‌کننده در حوزه‌های علمیه گفت: اکنون علمایی که از دنیا می‌روند در روستاها و شهرها جایگزین ندارند و باید این مسئله حل شود تا حوزه فعالیت بیشتری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید در حوزه مراقب همه افراد باشیم بنابراین لازم است با شناسایی استعدادهای افراد مختلف به طبقه‌بندی افراد بپردازیم زیرا هر فردی برای کار خاصی آفریده شده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان کرد: باید به وضع حوزه‌ها توجه بیشتری شود، مانند گذشته نیست که در هر جلسه همه اطلاعات توسط طلاب نوشته می‌شد و طلبه‌ همیشه در کلاس حاضر بود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مسئله بیداری در کشورهای مختلف گفت: مشکل کشورهای اسلامی مسائل سیاسی و مشکل اروپا و آمریکا مشکل اقتصادی است و 99 درصد مردم از نظر اقتصادی اعتراض می‌کنند بنابراین باید در برابر دنیای سرمایه‌داری و کاپیتولالیستی راهکار ارائه دهیم.

وی یادآور شد: باید راهکارهای اسلام در زمینه اقتصاد ریاضتی که مردم اروپا و آمریکا را به سختی انداخته، ارائه شود و تبیین شود که اسلام دارای چه اقتصادی است.

آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان کرد: اکنون استکبار، صهیونیسم و تکفیری‌ها را برای کوبیدن شیعه و اسلام ناب مجهز کردند و همه به جنگ ما آمدند و همه تلاش آن‌ها کوبیدن شیعه است.

وی ادامه داد: دشمنان درک و فرهنگ ما را نسبت به دین و اسلام و مذهب ندارند و بیان می‌کنند ایران با این لحنی که صحبت می‌کند اخلال و مزاحم است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه پیش از انقلاب علاوه بر ایران، کشورهای اسلامی چراگاهی برای کشورهای مستکبر بود و منابع ما را غارت می‌کردند، گفت: اکنون می‌گویند ایران این تحول را ایجاد کرده و اکنون در برابر این تحول کلافه شده‌اند تا چطور ایران را بکوبند.

وی ادامه داد: این امر سبب شده که در اروپا و آمریکا اسلام‌هراسی، کشورهای اطراف ایران‌هراسی‌ها و سنی‌ها شیعه‌هراسی را مطرح می‌کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه دیروز 20 نفر از مهندسان در عراق به گلوله بسته شدند، عنوان کرد: در تیم هسته‌ای که در ژنو برقرار بود، صراحتاً آمریکا‌یی‌ها گفتند که ایران اخلال در تمام کشورها ایجاد کرده تا ایران را بکوبند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون با دنیای استکبار، صهیونیسم و تکفیری و دست نشاندگان آن‌ها مواجه هستیم که به جنگ ما آمده‌اند و از نظر نظامی قوی هستیم ولی از نظر توان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نیز باید قوی باشیم و کار شما در این زمینه بسیار مهم است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی مسئله تروریسم، انرژی هسته‌ای و امنیت مطرح است که باید فقه جواهری را در این مطالب پیاده کنیم و اقتصادی به دنیا نشان دهید که اقتصاد کامل باشد.

وی عنوان کرد: کار طلاب سنگین و مهم است و باید تشریک مساعی کنند تا مشکلات استخراج شود و راهکار ارائه شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: اکنون تکفیری‌ها هزینه پول نفت و گاز عربستان سعودی و قطر را پرداخت می‌کنند و تکفیری را درست کردند و آن‌ها تسلط پیدا کردند به طوری که در عید غدیر کسی حق ندارد جشن بگیرد، در نتیجه شیعه در این مکان کوبیده شده است.

وی عنوان کرد: باید سعی کنیم با دنیا ارتباط داشته باشیم و کار طلاب در امروز مشکل‌تر از گذشته است و روز به روز سخت‌تر می‌شود زیرا تمام امکانات را برای کوبیدن شیعه مجهز می‌کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: شما به عرصه مهمی قدم گذاشتید و اکنون مطرح می‌کنند با یهود و نصارا ازدواج جایز است ولی با شیعه ازدواج جایز نیست که باید در برابر این مطالب هوشیار و بیدار باشیم و مطالعه را در دستور کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام/78003/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول