اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تاکید کرد

مردمی کردن مراسم‏‌های دهه فجر در زنجان

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مراسم‏‌ها و برنامه‏‌های ویژه ایام دهه فجر در استان زنجان مردمی شود.

مردمی کردن مراسم‏‌های دهه فجر در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‏‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت ایام‏‌الله دهه فجر اظهار داشت: ما نسبت به ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی دین مذهبی، اعتقادی و ملی داریم.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی یکی از نقاط عطف کشور به شمار می‏‌رود، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی حادثه بزرگ و مبارکی بود که برای این پیروزی هزینه‏‌های سنگینی نیز پرداخته شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه برای نگهداری انقلاب اسلامی نیز هزینه‏‌های بالایی پرداخته شده است، اضافه کرد: این انقلاب به عنوان غرور تاریخی، ملی و دینی ما محسوب می‏‌شود.

این مسئول با بیان اینکه پس از شهادت امام علی (ع) این آرزو که اسلام به عنوان حکومتی که آرمان پیامبر اکرم (ص) بود در همه شئون جامعه حضور داشته، حرف زند و مدیریت کند با پیروزی انقلاب اسلامی ایران محقق شده است، ادامه داد: معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران هرگز این پیروزی را منحصر به خود ندانستند.

آیت‏‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران بدون حمایت‏‌های خارجی و حتی با مخالفت‏‌های کشورهای خارجی به پیروزی رسیده است، یادآور شد: نقش و حضور مردم، مدیریت امام خمینی (ره) و لطف خداوند سه عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شمار می‏‌رود.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‎های مهم انقلاب اسلامی ایران این است که هیچ گروه و یا صنفی نمی‏‌تواند بگوید انقلاب مختص صنف آنها است، اذعان داشت: همه اقشار همچون کارگر، دانشجو، کارمند، کشاورز، روحانی و ... در پیروزی این انقلاب نقش مهمی ایفا کرده‏‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران واقعا مردمی بوده است، ابراز داشت: تا امروز نیز این واقعیت در عمل به اثبات رسیده است.

این مسئول در زمینه شیوه برنامه‏‌ریزی برای ایام دهه فجر با بیان اینکه باید از رفتارهای کلیشه‏‌ای در برنامه‏‌های دهه فجر پرهیز کرد، خاطرنشان کرد: ادای احترام به شهدا و عطرافشانی مزار آنها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید جزء برنامه‏ها باشد.

آیت‏‌الله خاتمی با اشاره به اینکه تنوع برنامه‏‌ها هر سال می‏‌تواند بر جذابیت آنها بیفزاید، اظهار داشت: بسیاری از برنامه‏‌هایی که طی ایام دهه فجر در روستاهای استان زنجان برگزار شده است، مورد ارزیابی قرار گیرد، نسل جدیدی که در روستاها زندگی می‏‌کنند باید از طریق مساجد و سایر مراکز برنامه‏‌هایی برای آنها تدارک دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل آموزش و پرورش نیز باید در روستاها نقش پر رنگی داشته باشد، ادامه داد: مردمی کردن مراسم‏‌ها به گونه‏‌ای نباشد که برخی از دستگاه‏‌ها به وظایف خود عمل نکرده و مردم نیز بگویند انقلاب اسلامی مال دولت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه باید به وظیفه ارشادی و هدایتی خود عمل کنیم، تاکید داشت: امروز همه در مقابل خون شهدا، ایثار و فداکاری آنها و در قبال انقلاب اسلامی وظیفه‏‌مند هستیم.

انتهای پیام/73006/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول