اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

پرونده ثبت ملی اربعین حسینی در همدان آماده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: پرونده ثبت مراسم اربعین در همدان آماده است اما فعلاً ثبت‌ نشده تا برنامه‌ نرم‌افزاری مشخصی برای ثبت آثار تدوین شود.

پرونده ثبت ملی اربعین حسینی در همدان آماده است

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه مراسم عزاداری در همدان از آئین‌ها و سنن خاصی برخوردار است، اظهار داشت: مردم همدان در روز عاشورا در هر حسینیه و هر مسجدی جداگانه به عزاداری می‌پردازند اما در اربعین حسینی همه به صورت دسته ‌جمعی عزاداری می‌کنند.

وی گفت: در اربعین همدان دستجات عزاداری با هم در مساجد و یا حسینیه‌های قدیمی به عزاداری می‌پردازند و با نوحه‌خوانی و توزیع نذری‌ با سوگ حضرت زینب (س) همنوا می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه عزاداری اربعین حسینی همواره با شور و حال خاصی در همدان انجام شده است، افزود: پرونده عزاداری همدان در اربعین امام حسین (ع) و یارانش به سازمان میراث فرهنگی ارسال شده اما فعلاً ثبت آن اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه پرونده ثبت مراسم اربعین آماده است اما فعلاً ثبت‌ نشده است، افزود: قرار است برنامه‌ نرم‌افزاری مشخصی برای ثبت آثار تدوین کنند و قرار شده که زمان ثبت آن‌ها اعلام شود.

ایزدی در پایان با بیان اینکه مراسم اربعین در هر شهری آئین خاص خود را دارد، اظهار داشت: آثار معنوی برای ماندگاری در تاریخ و آگاهی‌بخشی به نسل آینده نیاز به ثبت دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/89003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول