اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‌آباد:

فلسفه اربعین اعلام وفاداری و استمرار راه حسین(ع) است

امام جمعه خرم‌آباد گفت: فلسفه اربعین اعلام وفاداری و استمرار راه امام حسین(ع) است و در این روز اعلام می‌کنیم که راه حسین(ع) ادامه دارد.

فلسفه اربعین اعلام وفاداری و استمرار راه حسین(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس  از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فلسفه اربعین را بیعت مجدد با امام حسین (ع) و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن امام شهید و دیگر شهیدان کربلا دانست و گفت: فلسفه اربعین اعلام وفاداری و استمرار راه حسین است و در اربعین می‌خواهیم اعلام کنیم که ما پیرو راه حسین(ع) هستیم و با رهبرمان بیعت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه روز اربعین، روز زیارت مخصوص حضرت سیدالشهدا (ع) است، گفت: جابر بن عبدالله انصاری اولین کسی بود که در اربعین به زیارت امام حسین (ع) مشرف شد.

امام جمعه خرم‌آباد اقامه عزا، برگزاری مجالس مصیبت برای این امام بزرگوار در اربعین را مورد تاکید روایات اسلامی عنوان کرد و افزود: خود ائمه (ع) برای هیچ معصومی جز حضرت امام حسین (ع) اربعین نگرفته‌اند و روایتی از امام صادق (ع) هست که به یکی از یاران خود فرمود که آنقدر اربعین مهم است که آسمان، زمین و ملائکه چهل شبانه‌روز برای امام حسین (ع) گریه کردند و اشک ریختند.

وی با بیان اینکه  استمرار راه حسینی علامت‌های متعددی دارد، گفت: یکی از این علامت‌ها و نمادهای استمرار این راه، راهپیمایی اربعین است که الحمدالله این قضیه چند سالی است که راه افتاده است و شیعیان و ارادتمندان امام حسین(ع) به نجف  و دیگر شهرهای عراق می‌روند و از آنجا پیاده به سمت کربلا به راه می‌افتند.

میرعمادی این اقدام را بسیار ارزشمند دانست و از آن ب عنوان نمادی از قدرت نرم شیعیان در جهان یاد کرد و افزود: اگر ما بخواهیم در برابر جنگ نرم دشمن مبارزه کنیم یک راهش تقویت و هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن این مراسم راهپیمایی است.

وی ادامه داد: اربعین خون تازه‌ای در رگ‌های شیعیان به جریان می‌اندازد و ما باید اربعین را بزرگ بشماریم و این مراسم را باشکوه برگزار کنیم.

9 دی روز بصیرت، هوشیاری و غیرتمندی ملت ایران است

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه سخنان خود از 9 دی به عنوان روز بصیرت، هوشیاری و غیرتمندی ملت ایران و روز میثاق امت با امام و رهبری یاد کرد و افزود: این روز در تاریخ انقلاب اسلامی، یک روز ماندگار است چرا که این روز، روز سربلندی ملت ایران است و روزی است که فتنه‌گران رسوا شدند.

وی با بیان اینکه آن‌هایی که به امام حسین(ع) اهانت کرده بودند و آن‌هایی که می‌خواستند در این مملکت فتنه ایجاد کنند باید بدانند که مردم برای همیشه حماسه 9 دی را زنده نگه می‌دارند، افزود: فتنه‌گران باید برای همیشه رسوا باشند و به خاطر اینکه به این مردم خیانت کردند باید تا همیشه خوار و ذلیل باشند.

هشدار نسبت به افزایش طلاق و کاهش جمعیت

خطیب جمعه خرم‌آباد در ادامه به روز سه‌شنبه سوم دی ماه روز ثبت احوال اشاره کرد و گفت: ما در لرستان شاهد کاهش جمعیت و موالید هستیم زیرا ازدواج کاهش یافته و در مقابل نیز متاسفانه طلاق افزایش پیدا کرده است.

میرعمادی با بیان اینکه سال 91 در مقایسه با سال قبل  از آن 11 درصد کاهش ازدواج و هفت درصد افزایش طلاق در استان لرستان را شاهد بودیم به گونه‌ای که در ازای هر هفت واقعه ازدواج، یک ازدواج به طلاق منجر می شود، گفت: در همین شش ماهه اول سال 92 نسبت به سال قبل، طلاق 17 درصد افزایش داشته که  این یک فاجعه و مصیبت بزرگی است.

تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران، یک موفقیت بین‌المللی

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه از تصویب قطعنامه پیشنهادی ریاست جمهوری کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل یا موضوع  جهان ضد خشونت و افراطی‌گری به عنوان یک کار بسیار مهم و  یک موفقیت بین‌المللی دیگر یاد کرد و افزود: این موضوع یک موفقیت برای جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید چرا که این قطعنامه با اجماع  و رای 190 کشور جز رای رژیم صهیونیستی به تصویب رسید.

وی افزود: این نشان می‌ دهد که ایده‌ها و آرمان‌های جمهوری اسلامی در دنیا طرفدار دارد و علاوه بر آن تصویب این قطعنامه اقدامی موثر در جهت مقابله با طرح ایران هراسی  دشمنان در دنیا است؛ آن‌ها خیلی تلاش کردند که ایران هراسی را در دنیا ترویج دهند اما نتیجه معکوس می‌شود.

وی با بیان اینکه کمتر در مجمع سازمان ملل اتفاق افتاده است که یک اجماع این چنینی در مورد یک قطعنامه صورت بگیرد، ادامه داد: البته رژیم صهیونیستی عصیانی است و رای هم نداد که طبیعی است چرا که این رژیم مظهر خشونت و افراطی‌گری است .

میرعمادی افزود: در نهایت این موفقیت را تبریک می‌گوییم و امیدواریم که زمینه برای ترویج آرمان‌های  انقلاب اسلامی فراهم شود و اقدامات جمهوری اسلامی، یکی پس از دیگری در دنیا عملی شود.

روستاییان از برنامه‌های مقاوم‌سازی بنیاد مسکن استقبال کنند

میرعمادی در ادامه به روز پنج‌شنبه پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله اشاره کرد و افزود:  خدا را شکر که کارهای بسیار خوبی در این راستا انجام شده و از همین جا از روستائیان عزیز می‌خواهم که با مراجعه به بنیاد مسکن، بیایند و از تسهیلات مقاوم سازی خانه‌هایشان استفاده کنند تا در برابر زلزله ان‌شاءالله  ایمن شوند و ما در برابر زلزله‌های احتمالی خطرات جانی و مالی کمتری داشته باشیم.

اقدامات تروریستی در عراق برای ایجاد اختلاف مذهبی صورت می‌گیرد

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه سخنان خود به حوادث تروریستی اخیر در عراق اشاره کرد و بیان داشت: بر اثر این حوادث تلخ شاهد شهادت 25 نفر از تکنسین‌های فعال در بازسازی عتبات عالیات بودیم.

میرعمادی عنوان کرد: اینگونه اقدامات از سوی آمریکا و اشغالگران برای ایجاد اختلاف مذهبی و جلوگیری از عمران و آبادانی در عتبات عالیات صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/85003/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول