اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تشییع 2 کبوتر خونین‌بال

منوجان در اربعین عطر عشق می‌گیرد

منوجان به عطر شهدای گمنام در روز اربعین معطر می‌شود و مسئولان و مردم شهیدپرور این شهرستان برای استقبال و تشییع شهدا لحظه‌شماری می‌کنند و چشم به دروازه‌های شهر دوخته‌اند.

منوجان در اربعین عطر عشق می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، ما هر چه داریم و هر چه به دست آورده‌ایم همه دستاورد و حاصل مجاهدت و از جان‌گذشتگی شهدا به ویژه شهدای گمنام است، مسئولان و مردم شهیدپرور منوجان برای استقبال و تشییع شهدای گمنام لحظه شماری می‌کنند و چشم به دروازه‌های شهر دوخته‌اند.

تشییع شهدای گمنام موجب زنده شدن خاطرات حماسی و معنوی شهدای هشت سال دفاع مقدس می‌شود که مردم منوجان در دوران دفاع مقدس با تقدیم شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی آن را تجربه کرده‌اند.

جوانان به عنوان آینده‌سازان کشور می‌توانند با حضور در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام بیشتر با رشادت و افتخار این کبوتران خونین بال آشنا شوند.

منوجان به عطر شهدای گمنام در روز اربعین معطر می‌شود، این شهیدان گمنام 19 و 23 ساله فضای شهر را در روز دوم دی ماه عطرآگین می‌کنند و اربعین امسال در این شهر رنگ و بوی دیگری خواهد داشت.

تکریم شهدای گمنام یک وظیفه است

یدالله خاکساری یکی از شهروندان منوجان بیان داشت: تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدای گمنام یک وظیفه و ضرورت غیرقابل انکار است، شهدا با تأسی از اعمال و رفتار امام حسین (ع) درس فداکاری، وفاداری و از خودگذشتگی، شجاعت، شهامت و صداقت را آموختند.

حسین اوژند دانشجوی کارشناسی ارشد نیز گفت: شهدا در راه دفاع از اهداف دفاع مقدس اسلامی جانفشانی کردند و حماسه‌ای جاوید آفریدند.

وی بیان کرد: امنیت و آرامش امروز میهن اسلامی ایران مدیون رشادت‌های همین شهدا است که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس با خون خود از این مرز و بوم دفاع کردند.

جعفر سراجی از فرهنگیان منوجان نیز به خبرنگار فارس گفت: با هرچه با شکوه‌تر برگزار کردن مراسم و یادمان شهدا قادر هستیم، منش، رفتار و فرهنگ ایثارگران دفاع مقدس را بهتر و بیشتر به نسل جدید انتقال دهیم.

وی بیان کرد: وقتی ما به وصیت‌نامه شهدا نگاه می‌کنیم آنها از نظر اخلاقی و رفتاری حال و هوای عجیبی داشتند و دارای سخاوت و گذشت و از خودسازی بسیار بالایی برخوردار بودند.

وجود شهدای گمنام موجب خیر و برکت است

فرماندار منوجان در این زمینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در منوجان اظهار داشت: وجود این شهدای گمنام برای شهرستان منوجان خیرات و برکات بسیار فراوانی به همراه دارد.

جهانگیر تشکری با بیان اینکه تجلیل از شهدای گمنام ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مایه بقای انقلاب اسلامی است، بیان کرد: به برکت شهدای انفلاب امروز ایران اسلامی در عرصه ملی و بین‌المللی بر قلل رفیع افتخار ایستاده است.

وی افزود: شهیدان گمنام تا ابد نام و یاد پر افتخارشان بر صحنه‌های سپید روزگار و در تاریخ اندیشه‌ها با عظمت و ابدی می‌ماند.

امام جمعه منوجان گفت: شهدای گمنام از منزلت بسیار والایی نزد خداوند برخوردار هستند و انسان در همین بی‌نام و نشان بودن است که به مقام‌های والا می‌رسد.

حجت‌الاسلام امین رضوانی بیان کرد: این شهدای گمنام در این دنیا بی‌نام و نشان، اما در آن دنیا با نام و نشان و مانند ستارگان درخشان و پرفروغ هستند.

رضوانی عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم، خودمان را به منش و روش شهدا نزدیک کنیم، زیرا در کنار شهدا بودن خیلی با ارزش است.

...............................

گزارش از عبدالله سراجی

...............................

انتهای پیام/80006/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول