اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سبزوار:

اربعین مهم‌ترین سرمایه شیعیان و مسلمانان است

امام جمعه سبزوار گفت: اربعین مهم‌ترین سرمایه شیعیان و مسلمانان است.

اربعین مهم‌ترین سرمایه شیعیان و مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام غلام‌حسین ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار با اشاره به اینکه اربعین از برکات قیام امام حسین(ع) است، اظهار داشت: اربعین در حقیقت همان قیام حسین بن علی(ع) است که در حرکت انقلابی حضرت زینب(س) برای نشر این قیام جلوه‌گر شده است.

وی بیان داشت: اربعین بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی ما نیز هست چرا که این انقلاب با الگوبرداری از فرهنگ عاشورا و فرهنگ انتظار شکل گرفت و پیروز شد.

خطیب جمعه سبزوار ادامه داد: اربعین دارای محتوایی آموزنده و درس‌های زیادی برای بشریت و یادآور خاطره‌ای حیات‌بخش و با قداست است که برای همیشه در تاریخ بشریت تا ظهور حضرت حجت(عج) زنده خواهد ماند.

امام جمعه شهرستان سبزوار با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در منطقه سراوان تصریح کرد: ملت ما همیشه آماده شهادت در راه خدا بوده و از حرکات دشمن نمی‌هراسد.

ابراهیمی با اشاره به پیشنهاد سناتورهای آمریکایی برای فشار بیشتر به ملت ایران اظهار داشت: مقام معظم رهبرى به روشنى قابل اعتماد نبودن غرب را برای ملت ما و جهانیان تبیین کرده بودند و با وضع تحریم‏‌هاى جدید علیه ملت ایران حقانیت ما در بی‌اعتمادی به غرب براى مردم جهان آشکار شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار با بیان اینکه وضع تحریم‏‌هاى جدید پس از توافق نقطه‎ سیاهى در کارنامه دولت آمریکا است، خاطرنشان کرد: امیدواریم آمریکایى‏‌ها تا دیر نشده عاقلانه حرکت کنند و از این فرصتى که جمهورى اسلامى براى آن‏ها ایجاد کرده، استفاده کنند.

وی با تبریک سالروز میلاد حضرت مسیح ادامه داد: تنها راه نجات بشر امروز از بحران‌های شدید اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی، بازگشت به آموزه‌های رفیع پیامبران بزرگوار الهی است.

امام جمعه سبزوار با گرامیداشت هفته وقف نیز تصریح کرد: وقف میراث انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) است و واقفان با این کار به نیازمندان جامعه خدمات رسانی می‌نمایند.

انتهای پیام/2202/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول