اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

دشمنان ایران انرژی هسته‌ای را بهانه‌ای برای مخالفت با اسلام قرار داده‌اند

استاد حوزه علمیه قم گفت: دشمنان ایران انرژی هسته‌ای را بهانه قرار داده و با اسلام مخالف هستند.

دشمنان ایران انرژی هسته‌ای را بهانه‌ای برای مخالفت با اسلام قرار داده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی صبح امروز در دیدار صمیمی با فضلا، علما و روحانیون خراسان‌جنوبی اظهار کرد: روحانیت شغل با برکت و تاثیرگذاری است.

وی حضور خود را در میان روحانیون خراسان‌جنوبی توفیقی برای خود دانست و افزود: طلاب و علماء در دو عرصه تحصیل طلبگی و خدمت به مردم گام برمی‌دارند.

استاد حوزه علمیه قم به نخستین وظیفه طلاب اشاره و تصریح کرد: وجود اخلاص در کارها یکی از وظایف علماء و طلاب است.

نوری‌همدانی دومین وظیفه طلاب و علماء را داشتن همت‌بلند دانست و اذعان داشت: این همت بلند با اراده قاطع و کنار گذاشتن تنبلی و سستی میسر است.

وی یادآور شد: شغل طلبگی شغل پرزحمتی که نیاز به اخلاص، همت‌بلند و سعی و تلاش دارد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید به مسئولان خراسان‌جنوبی و طلاب اضافه کرد: اهل تعلیم، منطق، قلم و نویسنده بوده و بیان شیوایی داشته باشید.

نوری‌همدانی با بیان این‌که اسلام پاسخگوی همه انسان‌ها و زمان‌ها است، افزود: حوزه‌ها باید آنقدر قوی بوده که بتوانند به تمامی شبهات پاسخ دهند.

وی با اشاره به این‌که آموزش اخلاق در حوزه‌های علمیه بسیار موثر است، اضافه کرد: علمای قدیم و امام خمینی(ره) تلاش زیادی برای آموزش درس اخلاق در حوزه‌ها داشتند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: کسب علم بدون اخلاق بی‌ثمر است.

نوری‌همدانی با بیان این‌که فرهنگ جهاد و شهادت باید همیشه در حوزه‌ها زنده نگه‌داشته شود، تصریح کرد: پرچم جهاد و شهادت باید همیشه برافراشته بوده و علماء در این مورد پیش‌قدم بوده و هستند.

وی با بیان این‌که طلاب بعد پایان تحصیل و حضور در بین مردم باید به سه موضوع توجه کنند، متذکر شد: رکن اصلی انقلاب، اسلام ناب محمدی بوده و برای همین تاثیرگذار است.

استاد حوزه علمیه قم دومین رکن انقلاب و موفقیت طلاب و علمای را در جامعه توجه به مردم دانست و یادآور شد: امام خمینی(ره) با مردم بوده و توانستند با مردم هوشمندانه در مقابل ظلم ایستادگی کرده و آن را ساقط کنند.

نوری‌همدانی ادامه داد: مردم ایران ولایت‌مدار بوده و برای همین به سلاح هسته‌ای نیاز ندارند.

وی با بیان این‌که ملت ایران پشتیبان نظام و رهبری هستند، اذعان داشت: سومین رکن پیروزی انقلاب با ولایت فقیه بودن مردم ایران است.

استاد حوزه علمیه قم به طلاب توصیه کرد کتاب‌های صحیفه سجادیه و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) را مطالعه کنند.

نوری‌همدانی با بیان این‌که علماء و روحانیون باید خدمتگزار مردم باشند، اضافه کرد: مردم برای به دست آوردن این انقلاب بسیار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که علماء بزرگ مردمی بوده و در کنار مردم می‌زیستند، اذعان داشت: علما  باید پناهگاهی برای مردم بوده و امام خمینی(ره) به این موضوع تاکید فراوان داشته است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: دشمنان ایران انرژی هسته‌ای را بهانه قرار داده و با اسلام مخالف هستند.

نوری‌همدانی با بیان این‌که لباس روحانیت لباس سربازی امام زمان(عج) است، افزود: کسانی که در این راه گام برمی‌‌دارند با موازین اسلام در ارتباط هستند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با افکارش تمام دنیا را به لرزه درآورد.

انتهای پیام/22481/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول