اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با شب اربعین حسینی

مردم منوجان با شهدای گمنام وداع می‌کنند

فرماندار منوجان گفت: مراسم وداع با دو شهید گمنام یکشنبه شب با حضور مردم و بسیجیان در ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان برگزار می‎شود.

مردم منوجان با شهدای گمنام وداع می‌کنند

جهانگیر تشکری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در منوجان با تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: عاشورا درس شهادت را به همه نسل‎ها و آیندگان تا روز قیامت آموخت و به همه فهماند که برای امور دینی و مادی نباید دست از حق، اسلام و قرآن شست و تسلیم شد و باید ایستاد و مقابله کرد.

وی شهادت را اوج کمال انسان دانست و افزود: شهادت‌طلبی از مطلوب‎ترین و ارزشمندترین روحیات فاضله انسانی نزد خداوند متعال به شمار می‎رود و فرهنگ آن از محبوب‎ترین فرهنگ‎ها نزد او است.

تشکری تصریح کرد: شهادت که نتیجه روحیه شجاعت و انتخاب آگاهانه است، مقاومت و پویایی جامعه را به دنبال دارد، زیرا این مهم ریشه در قدرت، صبر، استقامت و مبارزه با کفر دارد و مجموع این عوامل، مقاومت جامعه را بالا برده و اجتماع را پویا و سازنده می‎سازد.

وی ابراز داشت: شهیدان، مقاومت و پویایی جامعه را تضمین می‎کنند و ضعف و سستی را از بین می‎برند و در هر جامعه‎ای که افراد آن این‌گونه باشند، مشمول رحمت و نصرت خداوند هستند.

تشکری عنوان کرد: جهاد مقدس شهید و خون پاکی که در این راه به زمین ریخته می‎شود، عامل بقای جوامع انسانی و تداوم ارزش‎های مقدّسی است که انسانیت، عدالت و آزادی در پرتو آن‎ها استمرار می‎یابند.

فرماندار منوجان با بیان اینکه شهیدان جان‎های خود را فدا کردند، اما دینشان را از دست ندادند و تنها هدف آن‎ها اطاعت از ندای حق و احیای دین الهی بود، گفت: شهید با نور خویش تاریکی‎های زندگانی بشر را روشن می‏کند و راه رشد، سلامت و سعادت جامعه انسانی را صاف و هموار می‎سازد.

تشکری از ورود دو شهید گمنام به شهرستان منوجان خبر داد و بیان داشت: مراسم وداع با این دو شهید که فردا شب وارد شهر می‎شوند با حضور مردم و بسیجیان در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج سپاه برگزار می‎شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم خاکسپاری این شهیدان ساعت هشت صبح روز اربعین انجام می‎گیرد، اذعان داشت: این مراسم همچنین با سخنرانی، مداحی و عزاداری شام غریبان همراه است.

تشکری خاطرنشان کرد: این دو شهید گمنام که 19 و 23 ساله هستند در سال 67 در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیدند و در قطعه مخصوص شهدای گمنام شهر منوجان دفن می‎شوند.

وی اظهار داشت: همچنین به کسانی که بهترین متن، شعر، فیلم، عکس و نقاشی را در مورد شهدای گمنام ارائه کنند، جوایزی اعطا می‎شود.

انتهای پیام/80001/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول