اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/اختصاصی فارس/

«شهیدآباد» روستای شاخص کشور در سال 92 شد

فرمانده سپاه ناحیه بهشهر و دبیر ستاد یادواره سرداران و 800 شهید این شهرستان، از انتخاب «شهیدآباد» به‌عنوان روستای شاخص کشوری در سال 92 خبر داد.

«شهیدآباد» روستای شاخص کشور در سال 92 شد

شعبان‌علی حیدریان‌ صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی، هر ساله یک روستا را به‌عنوان روستای شاخص معرفی ‌می‌کند که امسال هدف آنها انتخاب روستایی در مازندران بود و شهید‌آباد بهشهر با داشتن 52 شهید و یک شهید گمنام، شاخص شد.

وی افزود: این روستای شهیدپرور،با داشتن غارهای چندین هزارساله «کمربند» و «هوتو» و مناظر زیبا و آداب و رسوم بومی ـ محلی، همچنین برگزاری مراسم مذهبی خاص به ویژه در محرم و صفر، مورد توجه قرار گرفته است.

فرمانده سپاه ناحیه بهشهر، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در قالب یک طرح ملی و با 100 میلیون تومان اعتبار، با استفاده از پژوهشگران خود، در نظر دارد یک کتاب عکس و چندین جلد کتاب دیگر درباره مشخصات شهیدآباد، ارائه دهد.

عضو کمیته بنای یادبودهای شهرستان بهشهر در بخش دیگری از این گفت‌وگو، درباره آخرین تصمیماتی که برای پارک‌موزه بهشهر گرفته شده است،پاسخ داد: در پارک زیتون، قبرستانی قدیمی وجود دارد که مسئولان فرهنگی تصمیم گرفتند با ارائه طرحی آن را تبدیل به پارک‌موزه کنند.

وی افزود: با تامین اعتبارات لازم و در صورت اجرا می‌تواند یک کار ماندگار باشد.

دبیر ستاد یادواره سرداران و 800 شهید شهرستان بهشهر در ادامه، گفت: این ستاد در نظر دارد میدانی به نام شهید مرتضی حبیب‌پور که یادآور این خلبان جوان باشد؛ در خیابان 17 شهریور طراحی کند.

به گزارش فارس، طرح‌های احداث پارک‌موزه، میدان شهید حبیب‌پور و تندیس شهید هاشمی‌نژاد از جمله طرح‌های ستاد یادواره شهدا و شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهشهر هستند.

انتهای پیام/86001/ش‌30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول