اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر فردا صورت می‌گیرد

ورود پیکر پاک 2 شهید گمنام به قلعه‌گنج

فرماندار قلعه‎گنج گفت: پیکر پاک دو شهید گمنام برای تشییع در روز اربعین حسینی بعد از ظهر فردا وارد قلعه‌گنج می‎شود.

ورود پیکر پاک 2 شهید گمنام به قلعه‌گنج

ایوب فلاحی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در قلعه‌گنج اظهار داشت: از آنجا که شهید برای خدا و نجات و سعادت جامعه هستی خود را فدا می‎کند، هر چند پاداش اصلی خود را از خداوند دریافت می‎کند، اما جامعه نیز به لحاظ حقی که شهید بر گردن آنها دارد، مدیون وی است و باید با تمام وجود دین خود را در قبال شهید ایفا کند.

وی با بیان اینکه شهادت موجب تقویت روحیه انقلابی در آحاد مردم است، افزود: زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهید و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه وی بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهید است.

فلاحی تصریح کرد: در حقیقت این ما هستیم که نیازمند شهدا هستیم، اجر و مقامی که شهدا نزد پروردگارشان دارند، با بزرگداشت یا غفلت مردم از آنان کم و زیاد نمی‎شود.

وی ابراز داشت: بزرگداشت و تکریم شهید در جامعه یعنی بزرگداشت و تکریم فرهنگ شهادت و تمام نیکی‎ها و ترویج روحیه ایثارگری و فداکاری برای ارزش‎ها، دفاع از جامعه و سرزمین اسلامی، فرهنگ و روحیه‎ای که بقای نظام اسلامی همواره نیازمند آن است.

فلاحی عنوان کرد: اسلام چنین افرادی را تربیت کرد که شهادت را بر اسارت و ذلّت برتری دهد و تا جان داشتند اسلام را نجات دادند، ما امروز شاهد این رشادت‎ها و دلاوری‎ها هستیم که شهدا از سالار شهیدان و یاران فداکار ایشان درس گرفتند.

فرماندار قلعه‎گنج با تأکید بر اینکه ما مدیون روز عاشورا هستیم، گفت: این فرهنگ شهادت عاشورا است که چنین انسان‎هایی دلیر و بی‌باک تحویل جامعه داده است.

فلاحی از ورود دو شهید گمنام در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: برای این شهدا که بعد از ظهر فردا وارد شهر می‎شوند، برنامه آماده‎سازی تشییع و همراهی با آنان را همراه با مداحی در پیش داریم.

وی اذعان داشت: روز دوشنبه همزمان با اربعین حسینی نیز مراسم تشییع این دو شهید گمنام از مقابل ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قلعه‎گنج انجام می‎گیرد.

فلاحی خاطرنشان کرد: برای حضور باشکوه مردم این شهرستان در مراسم تشییع شهدای گمنام، اطلاع‌رسانی گسترده‎ای صورت گرفته است.

انتهای پیام/80001/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول