اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

تجهیز فاز دوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در دستور کار سازمان بنادر

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی: فاز دوم بندر شهید رجایی از جهت تجهیزات هنوز ناقص است و دنبال آن هستیم که با سرعت بخشیدن به مراحل اخذ مجوزهای لازم، هرچه سریعتر فاز دوم را تکمیل کنیم.

تجهیز فاز دوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در دستور کار سازمان بنادر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد سعیدنژاد صبح امروز در نشستی خبری که به مناسبت هفته حمل و نقل برگزار شد، سیاست کلی سازمان بنادر و دریانوردی را جلوگیری از بروز انحصار و رشد رقابتی شدن فعالیت‌ها در بنادر کشور عنوان کرد.

وی در ادامه پیرامون بندر شهید رجایی و فعالیت اپراتورها در این بندر، گفت: به طور موقت سه شرکت جدید به مدت شش ماه در بندر شهید رجایی فعالیت خواهند کرد تا عملیات جذب اپراتور بر اساس مطالعه، بررسی و انتخاب مشاوره برای ارائه یک سیستم واگذاری انجام شود.

سعیدنژاد با بیان اینکه مدت زمان قرارداد هر پیمانکاری که خاتمه یابد، با شرکت بعدی قرارداد خواهیم بست، اضافه کرد: فعلا برای بندر شهید رجایی به عنوان مهم‌ترین بندر کانتینری ایران، سه شرکت جدید به مدت شش ماه فعالیت خواهند کرد تا در این مدت کار عملیاتی در این بندر متوقف نباشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین خاطرنشان کرد: اپراتور قبلی یک سال با سازمان بنادر قرارداد داشت و می‌تواند در مزایده شرکت کند اما در صورت برنده نشدن کارکنان این شرکت با پیمانکار برنده کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیمانکار قبلی در بندر شهید رجایی قراردادی با این سازمان ندارد، گفت:‌ سه شرکت مذکور هیچ وابستگی به پیمانکار قبلی ندارند.

سعیدنژاد همچنین درباره وضعیت کارگران و کارمندان شرکت اپراتور سابق که در بندر شهید رجایی فعال بوده‌اند، توضیح داد: نیروهای فعال در شرکت پیمانکار سابق؛ هم به موجب قانون و هم بر اساس سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی، به پیمانکار جدید منتقل می‌شود.

به گفته وی، در واقع تمام کارگران و کارکنان پیمانکار قبلی پس از جذب پیمانکار جدید در شرکت جدید فعال خواهند شد.

*تجهیز فاز دوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در دستور کار سازمان بنادر

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح توسعه بندر کانتینری شهید رجایی گفت: فاز دو بندر شهید رجایی اگرچه سال گذشته رسما به بهره‌برداری رسید، اما به هیچ وجه تجهیز نشده و از حیث عملیاتی قابل استفاده نیست.

سعیدنژاد اضافه کرد: این فاز از جهت تجهیزات هنوز ناقص است و دنبال آن هستیم که با سرعت بخشیدن به مراحل اخذ مجوزهای لازم، هرچه سریعتر فاز دوم را تکمیل کنیم.

وی با اعلام این که بندر شهید رجایی باید مطابق یک طرح استاندارد بین‌المللی نگهداری و بهره‌برداری شود، گفت: طبق اهداف قانون برنامه و هدف‌گذاری‌های ما تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر باید به سه برابر ارتقا یابد.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول