اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

خوداتکایی مهمترین ثمره انقلاب اسلامی ایران است

آیت‌الله نوری همدانی گفت: خود اتکایی، خودشناسی و خودباوری مهمترین ثمره انقلاب اسلامی ایران است.

خوداتکایی مهمترین ثمره انقلاب اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی امشب در جمع مردم ولایت‌مدار بیرجند اظهار داشت: با دعوت امام جمعه بیرجند و استاندار خراسان جنوبی توفیقی حاصل شده که در کنار مردم ولایت‌مدار این خطه حضور یابم.

وی با بیان این‌که مردم خراسان جنوبی در عرصه مبارزه با استکبار در صف‌های نخست قرار داشتند، ادامه داد: این مردم در هشت سال دفاع مقدس با 3 هزار و 514 جانباز و 324 آزاده تعهد و آمادگی خود را برای دفاع از آرمان‌های انقلاب به عرصه وجود گذاشتند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مهمترین نعمت پروردگار نعمت ولایت‌ فقیه است.

نوری‌همدانی با بیان این‌که هر آنچه در زمین و زمان وجود دارد همگی خدمتگزار انسان هستند، یادآور شد: این موضوع نشانه کرامت انسان در پیشگاه خداوند است.

وی با اشاره به سخن امام صادق(ع) مبنی بر این‌که مهمترین نعمت پروردگار، نعمت ولایت است، اذعان داشت: بدون ولایت هیچ عملی از انسان قبول نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که استکبار و استبداد یکی از موانع پیشرفت مردم در جامعه است، افزود: نخستین عملی که ولایت‌مداری انجام داد غل و غم کردن استبداد و در هم کوبیدن استکبار بوده است.

نوری‌همدانی با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) یک فقیه فرزانه، مدیر، مدبر، مجاهد و قهرمانی بوده که این نظام با ظرفیت‌های فراوان را به وجود آورده است، اضافه کرد: نخستین ثمره انقلاب برای مردم ایجاد خوداتکایی، خودشناسی و خودباوری در برابر استکبار بوده است.

وی یادآور شد: پیشرفت‌های مادی و معنوی که بعد از انقلاب نصیب مردم ایران شده نتیجه خوداتکایی مردم بوده است.

استاد حوزه علمیه قم یکی دیگر از ثمرات انقلاب اسلامی ایران را ایجاد وحدت و اتحاد در بین مردم، حوزه و دانشگاه دانست و متذکر شد: وحدت حکومت و ملت و وحدت تمام مستضعفان جهان از ثمرات این انقلاب است.

نوری‌همدانی با بیان این‌که هر عملی با اتحاد به موفقیت می‌رسد، تصریح کرد: نداشتن اتحاد سبب ضعف و سستی می‌شود.

وی به امنیت کشور ایران اشاره کرد و افزود: این امنیت در نتیجه قدرت نظامی و توان انتظامی کشور بوده و یکی از ثمرات بزرگ انقلاب است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که برکات انقلاب اسلامی ایران بسیار زیاد است، اذعان داشت: یکی از این برکات نماز جمعه بوده که حضور گسترده مردم در این نماز نشانه اتحاد و هوشیاری ملت ایران در مقابل دشمنان است.

نوری‌همدانی ادامه داد: ایران به برکت وجود آیت‌الله العظمی خامنه‌ای یک نظام ولایی قدرتمند است و این نظام زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران دستاورد عاشورا و کربلا است، خاطرنشان کرد: خون شهدا انقلاب امتداد خون شهدای کربلا است.

انتهای پیام/22481/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول