اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

امام حسین (ع) هستی خود را فدای حق و حقیقت کرد

امام جمعه موقت کوهبنان گفت: امام حسین (ع) همه هستی خود را فدای حق و حقیقت کرد و این روزها عاشقان زیادی از سراسر جهان و شهرهای مختلف عراق روانه کربلا هستند.

امام حسین (ع) هستی خود را فدای حق و حقیقت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کوهبنان با استناد به آیات و روایات اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اصول اعتقادی معاد است که خداوند در قرآن کریم به آن به طور ویژه پرداخته است.

وی افزود: در این روز زمین تمام اخبار خود را بازگو می‌کند و تمام کارهایی که انسان بر روی زمین انجام داده است، نشان داده می‌شود در حالی که مهر بر دهان انسان نهاده شده، تمام اعضا و جوارح به نفع و یا علیه او شهادت می‌دهند.

موسوی خاطر نشان کرد: در آن روز و در جریان آن حادثه عظیم مادری که کانون محبت است از ترس و وحشت، کودک شیرخوار خود را رها می‌کند، برای انسان‌های کافر و از خدا بی‌خبر روزی بسیار عذاب‌آور و سخت است، اما انسان‌های مؤمن و خداترس در این روز در امان هستند.

امام جمعه موقت کوهبنان به اربعین حسینی به عنوان مهم‌ترین مناسبت هفته اشاره کرد و افزود: کلمه اربعین از جمله اموراتی است که در متون دینی آمده و بسیاری از امور با این عدد تعریف شده‌اند به گونه‌ای که کمال عقل انسان در 40 سالگی است و در روایات داریم اگر کسی 40 روز برای رضای خدا قدم بردارد و ریاضت اسلامی را تحمل کند، خداوند کمالات وحیانی به انسان می‌دهد که حکمت بر زبانش جاری شود.

موسوی تصریح کرد: حضرت امام (ره) بارها فرمودند، ما هر چه داریم از محرم و صفر است که این امر با واقعیت منطبق است، عاشقان زیادی در این روزها از سراسر جهان و شهرهای مختلف عراق روانه کربلا هستند که با پای پیاده خود را به حرم سیدالشهدا (ع) می‌رسانند، امامی که همه هستی خود را فدای حق و حقیقت کرد.

وی اظهار داشت: در اربعین حسینی نخستین کسی که زائر قبر امام حسین (ع) شد، جابربن عبدالله انصاری به همراه عطیه بود که از نزدیک قبر رهبر و مقتدای خویش را زیارت و با وی درد و دل کرد و سپس اهل بیت عصمت و طهارت به زیارت شهدای کربلا آمدند و هر کدام قبری را در بغل گرفتند و با آنان گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/80012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول