اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

توجه به قرآن و ولایت از اهداف قیام امام حسین (ع) بود

استاد حوزه علمیه قم گفت: توجه به قرآن و ولایت یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) بود و این قیام باید از جنبه‌های مختلف فردی و اجتماعی، اخلاقی، سیاسی، نظامی و فرهنگی الگو و سرمشق باشد.

توجه به قرآن و ولایت از اهداف قیام امام حسین (ع) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام سید احمد دارستانی امشب در مراسم عزاداری کارکنان شهرداری نکا اظهار داشت: امام حسین(ع) در روز عاشورا برای احیای دین و زنده نگه داشتن دینش ایستاد و با یاران و زن و فرزند و آل‌الله در کربلا حاضر شد تا درس ایستادگی و ایثار به مردم دهد.

وی بیان داشت: بزرگداشت محرم و عزاداری در این ایام روضه برای خودمان است و باید بدانیم که روضه سیدالشهدا(ع) در هر زمان و مکان برگزار می‌شود و به ما بندگان بند نیست و روی زمین نمی‌ماند.

دارستانی افزود: امام حسین(ع) احتیاج به نوکر ندارد و ما برای امام حسین(ع) کار نمی‌کنیم بلکه هر کاری در این ماه‌ها برای خدمت به خودمان است.

وی با تشریح قیام امام حسین(ع) بیان داشت: قرآن مورد توجه همه ائمه و پیامبر گرامی اسلام بوده است و امام حسین(ع) نیز برای احیای امت جدش، امر به معروف و نهی از منکر که از دستورات قرآن است قیام کرد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به زندگی وهب و جریان مسلمانی این یار باوفای امام حسین(ع) گفت: وهب ارمنی بعد از 17 روز مسلمان شدن در سپاه امام حسین(ع) به شهادت رسید.

دارستانی بیان داشت: وهب ارمنی تازه دامادی بود که با همسر و مادرش در صحرای کربلا حاضر شد و همسرش نخستین زن شهیده در کربلا بوده است و وقتی هم که سر این مرد را برای مادرش فرستادند این مادر  سر را به سپاه دشمن برگرداند و گفت: ما سری را که در راه خدا و برای پسر زهرا(س) داده‌ایم پس نمی‌گیریم.

وی ادامه داد: وهب ارمنی فرد مسیحی تازه مسلمان شده در سپاه امام حسین(ع) بود که یک یار بی‌نظیر و بی‌بدیل برای امام حسین(ع) بود و اگر تا قیامت به شخصیت وهب فکر کنیم در سیر و سلوک خواهیم بود و هر چقدر ذکر وهب بگوییم کافی نیست.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: همه ما باید مقابل بزرگی خداوند همیشه سر تعظیم فرود آوریم و شکرگذار خداوند باشیم تا خداوند برکات و خوبی‌های خود را بر ما نازل کند.

وی در پایان یادآور شد: باید از صحرای کربلا درس بزگ اخوت و برادری را بیاموزیم و در زندگی با برادران دینی خود در صلح و آرامش و دوستی زندگی کنیم تا سعادت دنیا و آخرت نصیب حالمان شود.

انتهای پیام/86002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول