اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئات مذهبی استان قم عنوان کرد

تجلیل از 140 غلام امام حسین(ع) در چهار سال گذشته

دبیر هیئات مذهبی استان قم گفت: در چهار سال گذشته از 140 غلام امام حسین(ع) در قم تجلیل شده است.

تجلیل از 140 غلام امام حسین(ع) در چهار سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جواد اشعری امروز در نشست خبری که در دفتر مجمع عاشقان حضرت محسن (ع) برگزار شد با اشاره به برگزاری پنجمین همایش تجلیل از پیرغلامان، جوان غلامان، نوغلامان، مداحان و سخنرانان حسینی بیان داشت: در این همایش از 28 نفر از غلامان حسینی تجلیل می‌شود.

وی تصریح کرد: شاخص‌ترین کسانی که در این همایش مورد تجلیل قرار می‌گیرند، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی و حجت‌الاسلام سیدمحمد چهل اخترانی هستند.

دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم ادامه داد: از شاخص‌ترین نوغلامان نیز می‌توان به یکی از حافظان قرآن که در سن کودکی می‌تواند پاسخگوی شبهات دینی باشد، اشاره کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در این همایش از سید حسین سقا زاده از ذاکرین اهل بیت به همراه مداح مطرح کشوری سید جعفر ماهرخسار تجلیل به عمل خواهد آمد.

اشعری ادامه داد: از دیگر کسانی که مورد تجلیل قرار می‌گیرند، می‌توان به حجت‌الاسلام رجائی خراسانی از خطیبان بزرگ مشهد اشاره کرد.

دبیر هیئات مذهبی استان قم ادامه داد: در کنار تجلیل از پیرغلامان، سخنرانان، جوان غلامان و نوغلامان، یک نفر از خادمین حسینی که با حدود 70 سال سن به آشپزی هیئت عزاداری امام حسین (ع) اهتمام دارد، تجلیل خواهد شد.

وی برگزاری این همایش در چهار سال گذشته را اقدامی مناسب در تجلیل از غلامان امام حسین‌(ع) برشمرد و گفت: در این سلسله همایش‌ها ‌از افرادی تجلیل شده است که اکنون بین ما نیستند که شمار این افراد به 10 نفر می‌رسد.

اشعری این همایش را همایشی ویژه دانست که مداحان، نخبگان فرهنگی، خیرین و سخنرانان به همراه غلامان امام حسین (ع) در آن گردهم می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: طی چهار سال گذشته در این همایش از 140 نفر از غلامان امام حسین(ع) تجلیل شده است که اکنون برخی از آنها برای زیارت ارباب خود دنیا را ترک کرده‌اند.

انتهای پیام/78005/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول