اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

استقلال علمی در گرو درایت مذاکره‎کنندگان است

امام جمعه جیرفت گفت: استقلال علمی در گرو درایت و هوشمندی مذاکره‎کنندگان در مقابل توطئه‌های دشمنان است.

استقلال علمی در گرو درایت مذاکره‎کنندگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‎الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه در این شهرستان با اشاره به اقدام زشت آمریکا در افزودن برخی اشخاص و شرکت‎ها به لیست تحریم‏ها پس از مذاکرات ژنو اظهار داشت: این اقدام ناپسند بلافاصله با واکنش سریع و قاطع ایران و دیگر کشورهای مذاکره کننده روبه‎رو شد.

وی با تقدیر از درایت و هوشمندی هیئت مذاکره‌‎کننده ایرانی نسبت به ترک مذاکرات پس از بدقولی آمریکا افزود: امیدواریم با تدبیر هیئت ایرانی ازسرگیری این مذاکرات با نتیجه مطلوب همراه باشد.

عسکری تصریح کرد: خداوند در قرآن به پیامبر (ص) امر فرمودند که در صورت درخواست صلح و آشتی از طرف کفار و دشمنان شما با تواضع و فروتنی از در آشتی درآیید و این توصیه به این معنی است که باید شما در موضع قدرت باشید و پیشنهاد صلح و سازش از سوی آنان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پذیرش این درخواست از موضع قدرت همان «نرمش قهرمانانه» به تعبیر مقام معظم رهبری است، ابراز داشت: باید همواره مراقب دشمن بود و فریب لبخندهای آنان را نخورد تا با سربلندی به استقلال علمی خود دست یابیم.

کسب رتبه برتر پژوهش توسط جیرفتی‎ها

عسکری با توجه به قرار گرفتن در آستانه هفته وقف عنوان کرد: وقف یکی از سنت‎های حسنه و ارزشمند و به تعبیر دیگر یک هنر است تا مال فانی را باقی و ماندگار کند که می‎طلبد، هدفمند و براساس نیاز جامعه صورت گیرد.

امام جمعه جیرفت با اشاره به هفته پژوهش گفت: شهرستان جیرفت در استان کرمان در زمینه مقاله‎های پژوهشی در رتبه برتر قرار دارد که جای تقدیر از استادان و دانشجویان سختکوش این منطقه دارد.

عسکری با تأکید بر اینکه باید یک جامعه برای دستیابی به موفقیت تولید علم داشته باشد، بیان داشت: امیدواریم که جوانان این مرز و بوم در بحث علم و فناوری به چنان شکوفایی و پیشرفتی دست یابند که دنیا مجبور باشد برای آموختن علم ایرانی زبان فارسی را بیاموزد.

تعامل علمی قشر حوزوی و دانشگاه

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح اذعان داشت: این استاد برتر حوزه و دانشگاه در سال 56 توسط گروهک فرقان به شهادت رسید بر همین اساس روز شهادت ایشان را روز «وحدت حوزه و دانشگاه» نامیدند.

عسکری با تأکید بر تعامل علمی دو قشر حوزوی و دانشگاهی خاطرنشان کرد: باید دانشجویان و طلاب ما با یکدیگر همکاری و تعامل خوبی داشته باشند تا جامعه هم از نظر علمی و هم از نظر دینی و معنوی تقویت شود.

وی با بیان این روایت که «پرچم قیام امام حسین (ع) هرگز مندرس نمی‎شود»، اظهار داشت: بسیاری از دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) طی تاریخ تلاش کردند تا نام و یاد این امام همام را از دل‎ها و خاطره‎ها پاک کنند، اما پس از یک هزار و 400 سال هر روز بر تعداد ارادتمندان امام حسین (ع) افزوده می‎شود.

اربعین نتیجه استمرار نهضت عاشورا

عسکری با اشاره به اینکه امام حسین (ع) تنها معصومی هستند که اربعین دارند، تصریح کرد: اگر کربلا در روز عاشورا تمام می‎شد، این روز برای بنی‎امیه مبارک می‎ماند، اربعین ایشان به دلیل وجود استمرار نهضت عاشورا است.

امام جمعه جیرفت گفت: ایشان جان خود را فدا کردند تا مردم خفته و غافل را بیدار کرده و جنبش بیداری و رسواگری را در جامعه به وجود آورند و این امر با خطبه حکمت‎آموز و عاطفی حضرت زینب (س) نیز مستحکم شد.

عسکری عنوان کرد: هم‎اکنون نیز این افتخار عظیم نصیب کرمانی‎ها شده است تا به بازسازی گنبد حرم امام حسین (ع) بپردازند و نام خود را برای همیشه بر این گنبد مقدس به یادگار حک کنند که در این زمینه کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر شهرستان همکاری خوبی با ستاد عتبات عالیات داشتند.

وی با نهی و مذموم شمردن ربا افزود: ازدیاد سرمایه در نتیجه زکات، انفاق و صدقه تحقق می‎یابد به همین دلیل باید تلاش کنیم تا با بهره‎گیری از آموزه‎های دینی در راستای اعتلای معنوی خود بکوشیم و گول شیطان را در دادن وعده فقر نخوریم.

انتهای پیام/80001/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول